Page 41 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 41
Türkiye‘nin Koronavirüs Hastalığı ile Mücadelesi
b. Etkili, kademeli sevk zinciri.
c. İdari ve mali özerkliğe sahip sağlık işletmeleri.
4) Bilgi ve beceri ile donanmış, yüksek motivasyonla çalışan sağlık insan
gücü.
5) Sistemi destekleyecek eğitim ve bilim kurumları.
6) Nitelikli ve etkili sağlık hizmetleri için kalite ve akreditasyon.
7) Akılcı ilaç ve malzeme yönetiminde kurumsal yapılanma.
a. Ulusal ilaç kurumu.
b. Tıbbi cihaz kurumu.
8. Karar sürecinde etkili bilgiye erişim; sağlık bilgi sistemi.
9) Daha iyi bir gelecek için sağlığın geliştirilmesi ve sağlıklı hayat prog-
ramları.
10) Tarafların harekete geçirilmesi ve sektörler arası işbirliği için çok yönlü
sağlık sorumluluğu.
11) Uluslararası alanda ülkenin gücünü arttıracak sınır ötesi sağlık hizmetleri.
Sayılan bu temel bileşenler doğrultusunda, SDP’nin hayata geçtiği günden
bu tarafa ülkemiz sağlık siteminde önemli değişiklikler yaşanmıştır. Mevzu-
at, yapısal dönüşümler ve kapasite artırımı gibi birçok düzenlemelerle birlikte
sağlık hizmetlerinin kalitesi her geçen gün artırılmıştır.
Sağlık altyapısını değerlendirirken bu altyapıdan hizmet alan nüfus yapısı-
nın ve bu alt yapının temel unsurları olan kurumlarının, kuruluşlarının, sağlık
alanında çalışan insan gücünün, sağlık sektörünün mevcut donanım ve ekip-
man durumunun kısaca incelenmesi faydalı olacaktır.
3.1. Bazı Demografik Göstergeler
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) verilerine göre, 31/12/2019 tari-
hi itibariyle ülkemizin nüfusu 83.154.997 kişidir. Bunun 41.721.136 kişisi
41