Page 75 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 75
Türkiye‘nin Koronavirüs Hastalığı ile Mücadelesi
Kaynak: Sağlık Bakanlığı
Bu standart bilgilendirmenin haricinde, Sağlık Bakanı Bilim Kurulu top-
lantılarının hemen ardından basın toplantısı yapmakta ve vatandaşların me-
rak ettiği tüm soruları dürüst ve şeffaf bir şekilde cevaplamaya çalışmaktadır.
Hastalıkla, hastalığın seyriyle, tadavi süreciyle ve alınması gereken önlemlerle
ilgili olarak şeffaf bir şekilde sürekli bilgi paylaşımı toplumu rahatlatmakta,
sukunete sevk etmekte, vatandaşların kendisini güvende hissetmelerine neden
olmakta, dedikodu ve yalan söylentileri bertaraf etmekte ve sonucunda vatan-
daşların talep edilen tedbirlere uyumunu kolaylaştırmaktadır. Bu durum da
mücadelenin başarısını doğrudan etkilemektedir.
Ayrıca Bilim Kurulu üyelerinin ve alanında uzman hekimlerin medya ara-
cılığıyla toplumu hastalıkla ve risklerle ilgili bilgilendirdikleri de görülmüştür.
Alo 184 Sabim Danışma Hattı; ‘KORONA
DANIŞMA HATTI’na dönüştürülmüştür. Vatan-
daşların sağlık şikayetleri (yüksek ateş, terleme,
öksürük, nefes darlığı gibi) olması durumunda,
bu hat üzerinden hizmet alabilmeleri ve uzman
hekimlerin de görev aldığı bu rehberlik hizmetin-
den yararlanabilmeleri sağlanmıştır.
Hayat Eve Sığar Mobil Uygulaması; ha-
zırlanmış ve hizmete sunulmuştur. Bu uygula-
ma sayesinde, salgın hastalıkla ilgili risklerin en
az seviyeye indirilmesi ve yayılmasını önlemek
amacıyla vatandaşların Covid-19 konusunda bil-
gilendirilmesi ve yönlendirilmesi amaçlanmıştır.
Ücretsiz olan söz konusu uygulamadaki sorulan
sorulara verilen cevaplara göre kişiler koronavirüs
konusunda nasıl davranmaları gerektiğine ilişkin bilgi ve tavsiye alabilmekte-
dir. Ayrıca harita üzerinde hastane, eczane, market zincirleri, metro ve duraklar
gibi temel ihtiyaç noktalarına kolayca ulaşabilmekte, evde izolasyon, enfekte
kişiler ve riskli bölgelerin yoğunluğunu görebilmektedir. Aynı zamanda aile
bireylerinin konumları da takip edilebilmektedir.
75