Page 290 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 290

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               hazırlandığını, …’e teslim edildiğini, Özürlü Sağlık Kurulu personeli …’in yazılı
               savunmasının alındığını, görevi sırasında hasta ve hasta yakınları ile olan iletişiminde,
               tutum ve davranışlarında özenli olması konusunda şahsın uyarılarak görev yerinin
               değiştirildiğini bununla birlikte tüm personele hasta ve hasta yakınlarıyla etkili ve
               doğru iletişim hakkında hizmet içi eğitim verildiğini bildirmiştir. Şikâyet dosyasının
               incelenmesi sürecinde idareyle yapılan görüşmeler neticesinde, arabuluculuk
               girişimiyle şikâyetçi ile ilgili idare arasında uzlaşma sağlanması suretiyle, şikâyet
                                                                            138
               başvurusu hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir .
               Muayenehanede asansör bulundurulması zorunluluğu
               Şikâyetçi, KBB muayenehanesinde 01/06/2015 tarihinde sağlık hizmeti vermeye
               başladığını; ancak; Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan incelemeler
               sonucunda, tapuda zemin kat olarak belirtilen dairesinin bulunduğu 4 katlı binada
               asansör bulunmaması sebebiyle muayenehanesi için ruhsat verilmediğini, Sağlık
               Bakanlığının teşkilatlarına gönderdiği talimat yazısında Danıştay 15. Dairesi’nin
               “Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikte
               Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin bazı maddelerinin iptali ve yürütmesinin
               durdurulması” talebi ile açılan davada verdiği karardan hareketle bodrum katlar da
               dâhil kat adedi 4 ve daha fazla olan binalarda muayenehane açılması halinde binada
               asansör bulunmasının zorunlu olduğunun ifade edildiği, fakat mezkur kararda
               muayenehaneler için 4 ve daha fazla katlı binalarda asansör mevcudiyetinin zorunlu
               kılınmadığını, ayrıca anılan kararda asansör mevcudiyeti ve fiziki şartlar ile ilgili
               gereksinimlerin tayininde bütün muayenehaneler için zorunlu asgari standartların
               belirlenmesinin hukuka aykırı olduğunun ifade edildiğini belirterek muayenehanesi
               için ilgili idare tarafından gerekli ruhsatın verilmesini talep etmektedir.

               Konuyla ilgili olarak Sağlık Bakanlığı Mevzuat İşleri Daire Başkanlığı ile temasa
               geçilmiş olup, Danıştay Kararının  “Bodrum katlar da dâhil kat adedi 4 ve daha
               fazla olan binalarda muayenehane açılması halinde asansör bulunması zorunludur”
               şeklinde yorumlanamayacağı, zira bizzat Danıştay Kararında bunun Planlı Alanlar
               Tip İmar Yönetmeliği hükümleri ile çelişen bir durum ortaya çıkardığının belirtildiği,
                                                                                                289
               esasen yıllardır  muayenehaneler için Bakanlıkça getirilmeye çalışılan asansör
               zorunluluğuna ilişkin düzenlemelerin “muayenehanelerin ayakta tedavi merkezleri
               oldukları, tıbbi işlemlerin minimum düzeyde tutulduğu, genellikle acil ve sedye
               koşullarında başvurunun olmadığı, gerektiğinde ise doktorun hastanın bulunduğu
               yere  çağrılabildiği bir  yer  olarak  nitelendirilerek hizmetin  gereği asgari standart
               boyutlarını aşar şekilde” bir uygulama olarak kabul edilerek mahkemelerce iptal

               138  2016/932 şikâyet numaralı başvuru için verilen 02/05/2016 tarihli KVYO Kararı



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295