Page 297 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 297
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
arasında uzlaşma sağlandığından şikâyet başvurusu hakkında karar verilmesine yer
olmadığına karar verilmiştir .
149
Okul Temizliğinin Yapılması Talebi
Şikâyetçi okulda güvenlik zafiyeti olduğunu, okul yönetiminin çocukların güvenliğini
sağlama konusunda hiç bir tedbir almadığını, tuvaletlerde sabun bulunmadığını,
lavaboların kırık ve tuvaletlerin pislik içinde olduğunu belirterek, bu konuda
gerekli tedbirlerin alınması ve okulda üniforma giyilmesine ilişkin talebinin yerine
getirilmesini talep etmiştir.
Şikâyetçinin 28/03/2016 tarihli elektronik posta mesajında “Kurumunuzun girişim ve
çabaları sonucu, şikâyetlerime ilişkin okul yönetimi okulda giriş çıkışlarla ilgilenen bir
kişiyi görevlendirdi, temizliğe daha dikkat edilmeye başlandı, lavabolar ve tuvaletler
temizlenmeye başlandı. Ayrıca üniforma konusunda imza toplamam konusunda
okul yönetimi yardımcı oldu. Bu sebeplerden dolayı, şikâyet başvurusu yapmamın
ardından okulda yukarıda belirttiğim konulara ilişkin okul yönetiminin iyi niyetli
girişimleri olması sebebiyle şikâyetimden vazgeçiyorum.” şeklinde ifade edilmiştir.
Şikâyete konu taleplere ilişkin olarak idarenin şikâyetçinin taleplerini yerine getirmesi
neticesinde şikâyetçinin şikâyet konularının ortadan kalkması sebebiyle şikâyet
150
başvurusu hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir .
8.6. Yüksek Öğretim Kurumları
Şikâyetçinin Aldığı Tüm Derslerin ve Notları İçeren Bir Transkript Düzenlenmesi Talebi
Şikâyetçi Dikey Geçiş Sınavı ile kayıt yaptırdığı İstanbul Üniversitesi Edebiyat
Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde, intibak programı kapsamında almış
olduğu derslerin transkriptinde yer almadığını belirterek, söz konusu derslerin de
yer aldığı 8 dönemlik transkriptin tarafına verilmesini talep etmiştir. Şikâyetçinin
talebi doğrultusunda işlem yapılması önünde mevzuat bakımından bir engel
bulunmadığından, konunun uzlaşma yoluyla çözülebilmesi maksadıyla İstanbul
296
Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile telefon görüşmeleri yapılmıştır.
Yapılan yoğun görüşmeler neticesinde şikâyetçinin aldığı tüm derslerin ve notlarının
yer alacağı şekilde bir transkript düzenlenerek bir örneği Kurumumuza gönderilmiş
olup; gönderilen transkriptte de şikâyetçinin talep ettiği gibi alınan derslerin tümüne
yer verildiği ve transkriptin 8 yarıyıl şeklinde düzenlendiği görülmüştür. Neticede
149
2016/743 şikâyet numaralı başvuru için verilen 22/03/2016 tarihli KVYO Kararı
150 2016/862 şikâyet numaralı başvuru için verilen 31/03/2016 tarihli KVYO Kararı
YILLIK RAPOR 2016