Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17
İstanbul Bürosu;
Büromuzun en temel işlevi olan Kurumumuza doğrudan (yani elden, posta veya faks ile)
yapılmak istenen şikâyet başvurularının kayıtlarının yapılmasını teminen Kurum Genel
Evrak ve Şikâyet Bürosuna yönlendirmesi yapılmış, bunun akabinde dosyası açılan başvuru
EBYS’de takip edilerek şikâyet başvuru numarası aldığında dosyaya tüm kayıt bilgilerinin
yazılması ile arşivlemesini yapılmış ve mevcut başvurulara ilişkin ek evrak geldiğinde de
bunların kayıtları akabinde ilgili birimlerine havalesi yapılmıştır.
Gerek elden başvuru esnasında, gerekse telefon görüşmelerinde vatandaşların Kurumla ilgili
soruları cevaplanmış, Kurum tanıtımı yapılmış ve yeri geldiğinde başvuru akıbeti hakkında
bilgi verilmiştir.
Kurumumuzun üniversitelerle işbirliğine yönelik olarak mektup taslağı ve taslak
üniversitelere ziyaret planlaması hazırlanarak sunulmuştur.
Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerine Büromuzda
tanıtım toplantısı düzenlenmiştir.
Sivil Toplum Platformu Derneklerinin toplantısına katılım sağlanmıştır.
İstanbul Gaziosmanpaşa ve çevre ilçelerinde faaliyetlerini sürdüren birçok STK’nın yönetici
düzeyinde katıldığı toplantıda Kurumumuzu tanıtıcı sunuş yapılmıştır.
Bilgi işlem alt yapısının geliştirilmesi kapsamında yürütülen faaliyetler;
Yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
sürekli olarak güncellenmektedir.
EBYS’den sağlıklı istatistik alınabilmesi için analiz çalışmaları yapılarak bununla ilgili
yazılım güncelleştirme çalışmalarına başlanmıştır.
Güncellenen veya yeni eklenen Standart Dosya Plan kodları EBYS’ye tanımlanmıştır.
Şikâyetçileri bilgilendirmek amacıyla siteme SMS entegrasyonu için çalışmalar yapılmıştır.
UYAP sisteminin Kurumumuzca kullanılması ve yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin
daha hızlı çözümü konusunda gerekli protokol çalışmalarına başlanılmıştır.
Tapu ve Kadastro Paylaşım Sisteminin (TAKPAS), Kurumumuzca kullanılması ve
yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda protokol
imzalanmış ve sistem Kurumumuzca kullanılmaya başlanmıştır.
Şikâyet başvuru sisteminin sadeleştirilmesi çalışması başlatılmış ve yeni e-başvuru sayfası
kullanıma açılmıştır. Sistem MERNİS ile entegre hale getirilmiştir.
Kurum web sayfamız yenilenerek kullanıma açılmıştır.
KDK çocuk başvuru sayfası güncellenmiştir.
16