Page 19 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 19
3. TEKNOLOJİ VE BİLİŞİM ALTYAPISI
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
sunduğu imkânlardan yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli
hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim
sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu
imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda şikâyet başvurularının incelenmesi esnasında, verimliliği ve işlevselliği attırmak amacı
ile Kurum ihtiyaçları doğrultusunda kendi imkânlarıyla geliştirdiği bir Şikâyet Yönetim Sistemi
(SYS) yazılımı kullanılmakta olup, gelen talepler doğrultusunda analizler yapılarak sürekli
güncellenmektedir.
Kurum ve çocuk web sayfalarına, Kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin
güncellenmeler yapılmakta ayrıca responsive ekran uyumluluğu sayesinde yazılım güncelleştirmeleri
yapılmakta ve belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.
Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulunan gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil
aracılığıyla E-Başvuru sayfası üzerinden şikâyetlerini yapabilmektedirler. E-Başvuru sayfamızda
şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive ekran güncelleştirmeleri yapılmış ve
tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.
Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken; diğer idarelerin geliştirdiği web servislerini
de kullanmakta olup, güncellemelere ilişkin uyum ve gerekli entegrasyonları anlık olarak
yapılmaktadır.
Diğer yandan gelişimin her alanda hızla yaşandığı günümüzde çalışma hayatının vazgeçilmez unsuru
olan bilgi teknolojileri altyapısının eksikliklerinin giderilmesi, yeni şartlara ve gereksinimlere uyumlu
hale getirilmesi ile güncelliğinin sürekli korunması ihtiyacı kapsamında 2022 yılında;
Şikâyet Yönetim Sisteminde, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
doğrultusunda aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır:
o Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi geliştirilme işlemleri
devam etmektedir.
o Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak vatandaşların e-Başvuru esnasında muhtemel
çıkabilecek kararı görmelerini sağlayacak ekranların geliştirme işlemleri devam
etmektedir.
o Kurum web sayfasındaki başvuru formu güncellenmiştir.
o Birim ve yetki ekranları geliştirilerek kullanıcı dostu ve ilişkisel bir yapı oluşturulma
işlemleri devam etmektedir.
o OCR işlemleri için ayrı bir sunucunun oluşturulması ve yazılımlarının tamamlanarak
devreye alınması sağlanmıştır. Tarama işlemleri devam etmektedir.
o Başvuru ve karar istatistiklerine ait istatistik bilgi bankasının geliştirilme işlemleri
tamamlanmış olup sisteme belirli periyotlarla karar yükleme işlemleri devam etmektedir.
o UETS e-tebligat sistemine entegrasyon ve altyapı çalışmalarının tamamlanması devam
etmektedir.
o E-imza sisteminde EYP 2.0 alt yapısına geçiş işlemleri tamamlanmıştır.
18