Page 19 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 19

3.  TEKNOLOJİ VE BİLİŞİM ALTYAPISI

                                                    Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
                                                    sunduğu  imkânlardan  yararlanmak  ve  ayrıca  daha  kaliteli
                                                    hizmet  vermek  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en  doğru
                                                    şekilde   paydaşlarına    ulaştırma   noktasında   bilişim
                                                    sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.

                                                    Kurumumuzda  bilgi  teknolojisinin  hızla  gelişen  bu
                                                    imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
              teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
              atılımlar yapmaktadır.

              Bu doğrultuda şikâyet başvurularının incelenmesi esnasında, verimliliği ve işlevselliği attırmak amacı
              ile  Kurum  ihtiyaçları  doğrultusunda  kendi  imkânlarıyla  geliştirdiği  bir  Şikâyet  Yönetim  Sistemi
              (SYS)  yazılımı  kullanılmakta  olup,  gelen  talepler  doğrultusunda  analizler  yapılarak  sürekli
              güncellenmektedir.
              Kurum  ve  çocuk  web  sayfalarına,  Kurum  tarafından  gerçekleştirilen  faaliyetlere  ilişkin
              güncellenmeler yapılmakta ayrıca responsive ekran uyumluluğu sayesinde yazılım güncelleştirmeleri
              yapılmakta ve belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.
              Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulunan gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil
              aracılığıyla  E-Başvuru  sayfası  üzerinden  şikâyetlerini  yapabilmektedirler.  E-Başvuru  sayfamızda
              şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive ekran güncelleştirmeleri yapılmış ve
              tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.
              Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken; diğer idarelerin geliştirdiği web servislerini
              de  kullanmakta  olup,  güncellemelere  ilişkin  uyum  ve  gerekli  entegrasyonları  anlık  olarak
              yapılmaktadır.

              Diğer yandan gelişimin her alanda hızla yaşandığı günümüzde çalışma hayatının vazgeçilmez unsuru
              olan bilgi teknolojileri altyapısının eksikliklerinin giderilmesi, yeni şartlara ve gereksinimlere uyumlu
              hale getirilmesi ile güncelliğinin sürekli korunması ihtiyacı kapsamında 2022 yılında;

                Şikâyet Yönetim Sisteminde, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
                 doğrultusunda aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır:

                     o  Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi geliştirilme işlemleri
                         devam etmektedir.
                     o  Yapay  zekâ  yöntemleri  kullanılarak  vatandaşların  e-Başvuru  esnasında  muhtemel
                         çıkabilecek  kararı  görmelerini  sağlayacak  ekranların  geliştirme  işlemleri  devam
                         etmektedir.
                     o  Kurum web sayfasındaki başvuru formu güncellenmiştir.
                     o  Birim  ve  yetki ekranları geliştirilerek kullanıcı  dostu ve ilişkisel  bir  yapı  oluşturulma
                         işlemleri devam etmektedir.
                     o  OCR  işlemleri  için  ayrı  bir  sunucunun  oluşturulması  ve  yazılımlarının  tamamlanarak
                         devreye alınması sağlanmıştır. Tarama işlemleri devam etmektedir.
                     o  Başvuru  ve  karar  istatistiklerine  ait  istatistik  bilgi  bankasının  geliştirilme  işlemleri
                         tamamlanmış olup sisteme belirli periyotlarla karar yükleme işlemleri devam etmektedir.
                     o  UETS e-tebligat sistemine entegrasyon ve altyapı çalışmalarının tamamlanması devam
                         etmektedir.
                     o  E-imza sisteminde EYP 2.0 alt yapısına geçiş işlemleri tamamlanmıştır.

                                                                                                            18
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24