Page 173 - KDK
P. 173
Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası’nda da yer verilmiştir.
28) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde; idare tarafından ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde hareket
edilmiş olması nedeniyle “kanunlara uygunluk “ilkesine uyulduğu;
şikâyet başvurusu kapsamında ilgili idareden istenilen bilgi ve bel-
gelerin süresi içinde Kurumumuza gönderildiği, daha önceki süreç-
te şikâyetçiye makul sürede, gerekçeli cevap verildiği ve genelde iyi
yönetişim ilkelerine uyulduğu; ancak, idarece başvurana verilen
bilgide işleme karşı hangi sürede hangi mercilere başvurulabileceğinin
gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı başvuru yollarının”-
ve süresinin gösterilmesi ilkesine uyulmadığı görülmüş olup,
idareden bundan böyle bu ilkeye de uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanunu’nun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
30) 2709 sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin 2 nci fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır. “hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun 20 nci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı dava açma süresinden arta
kalan süre içinde Ankara İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre;
1- ŞİKAYETİN REDDİNE,
2- Diğer yandan, 4982 sayılı Kanun ile kamu kurum ve kuruluşla-
rına, erişimine imkân sağladıkları bilgi ve belgeler karşılığında ücret
168 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU