Page 343 - KDK
P. 343

inceleme yaptığı dönemde 2022 sayılı Kanun ve Kanunun uygulanma-
            sına ilişkin yönetmelikte belirtilen göstergeye karşılık gelen kişi başı-
            na düşen 116,61 TL gelir şeklindeki üst sınır; gerekse 2 Ağustos 2013
            tarihli ve 28726 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Bazı Kanun ve
            Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Ka-
            nun”da öngörülen değişiklikle 243,33 TL tutarında olduğunu Sosyal
            Yardımlar Genel Müdürlüğü ...’dan öğrenilen üst sınırın ailenin mev-
            cut gelirinin altında kaldığı, dolayısıyla da engelli aylığı şartlarının ta-
            şınmadığı görülmüştür.
               Bu anlamda Balıkesir Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının
            kararı hukuka uygundur.
               II) Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden

               10) Anayasamızda belirtilen engellilere yönelik pozitif ayrımcılık
            ilkesi doğrultusunda devletin ilgili tedbirleri alması tabidir. Öte yan-
            dan bu konuda devletin sosyal hukuk devleti niteliği itibariyle alacağı
            tedbirler devletin mali imkanları ile sınırlıdır. Bu anlamda, kısıtlı olan
            mali imkanların azami toplumsal faydanın elde edilmesi için kullanıl-
            ması gerektiği de tabidir.
               Azami toplumsal faydanın elde edilebilmesi amacıyla engelli vatan-
            daşların gelir durumu itibariyle değerlendirilip, mağduriyetlerinin gi-
            derilmesi ve toplumsal intibaklarının sağlanması amacıyla eşit gelire
            sahip olanlar arasında eşit muamelenin yapılması da Anayasamızda
            öngörülen ve engellilere yönelik pozitif ayrımcılığı da kapsayan ilkesi-
            ne uygundur.
               2022 sayılı Kanun ve sözkonusu Kanunun uygulanmasına ilişkin
            yönetmelikte Anayasanın sosyal devlet ilkesi ve sınırları ile uluslarara-
            sı alanda tanımlanan makul düzenleme ilkesiyle uyumlu objektif kri-
            terler belirlenmiştir. ...’ın babasının gelirinin aile bireylerinin sayısına
            bölünmesi  neticesinde  oluşan  tutarın  gösterge  değerinin  sınırında
            oluşmaması ve neticesinde sosyal yardım bağlanmaması hakkaniyet
            konusunda bir tereddüt teşkil etmemektedir.
               Bu çerçevede, Balıkesir Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının
            kararının hakkaniyet ölçütlerine de uygun olduğu sonucuna ulaşılmış-
            tır.







           338   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348