Page 39 - bulten-eylul-aralik-2022-v10-yayinlar
P. 39
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXXXXX
KARAR TARİHİ : XXXXXXXXX
BAŞVURUYA KONU İDARE : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BAŞVURUNUN KONUSU : Tarafına ait olmayan geçiş ihlallerinin düzeltilmesi talebi
ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ : ----
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
Kurumumuza şikayetçi tarafından yapılan başvuruda özetle, Elazığ İl Emniyet Müdürlüğünde 273983 sicil sayılı Polis Me-
muru olarak görev yaptığını, şahsına E-Devlet üzerinden Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen 34 UR 5042
plakanın 2022 yılı içerisinde farklı zamanlarda otoyol geçiş ihlali yaptığına dair mesajlar geldiğini, söz konusu 34 UR 5042
plaka numaralı Toyota Yaris marka aracın 03.08.2016 tarihinde kendisi tarafından satın alındığını, 31.07.2017 tarihinde söz
konusu aracın plakaları ve tescil belgesi kaybolduğu için Elazığ Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne dilekçe ile başvuru yapa-
rak plaka değişikliği talebinde bulunduğunu, daha sonra aracın plakasının 23 BV 823 olarak değiştirildiğini, akabinde işbu
plakalı aracını 22.03.2021 tarihinde noter satışı ile sattığını, 23.03.2021 tarihi ve sonrasında adına kayıtlı herhangi bir plaka
ve araç bulunmadığını, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen mesajlarda bildirilen 34 UR 5042 plakalı araca
ait cezaların kendisine ait olmadığını, yapılan sorgulamalarda 31.07.2017 tarihinden itibaren 34 UR 5042 plaka numaralı
bir araç ve sahiplik bilgisi kaydının da bulunamadığını, ayrıca konuyla ilgili olarak yakın zamanda tarafına İstanbul 28.İcra
Müdürlüğü tarafından gönderilen 2022/1992 İcra Dosya Numaralı ilamsız takipte ödeme emri konulu yazı ile de tarafına
320,00 TL borç çıkarıldığını, şahsına ait araç ve plaka olmamasına rağmen söz konusu plakanın kaçak geçişleri nedeniyle
cezalar e-devlet üzerinden gelmeye devam ettiğini, CİMER üzerinden yapmış olduğu başvurusuna halen cevap verilmedi-
ğini iddia ve ifade ederek sorunun düzeltilerek mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.
II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
Başvuru konusunun çözüme kavuşturulması amacıyla, 30/04/2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı
İnsan Hakları Eylem Planında da önemine atıf yapılan Kurumumuz tarafından bilgi belge talep edilerek sorunun hem
dostane çözüme kavuşması hem de idare ile şikâyetçi arasında köprü olabilmek için çaba gösterilmiştir. KMO Anadolu
Otoyol İşletmesi A.Ş. tarafından 26/05/2022 tarih ve 2022-0363 sayılı cevabi yazıda özetle, Ulusal ücret toplama sistemleri
tarafından çekilen aracın fotoğrafları incelendiğinde 34 UR 5842 plakalı araç olduğunun görüldüğü, plaka karakterle-
rinin benzerlik göstermesinden dolayı plaka sistem tarafından hatalı olarak tespit edildiği ve sistem üzerinden gerekli
düzeltme işleminin yapıldığı, dolayısıyla geçiş ihlal borçlarının ilgili araca yönlendirildiği bilgisi verilmiştir. Bu kapsamda
Kurumumuzca yapılan değerlendirmede; İdare tarafından geçiş ihlaline ilişkin çıkarılan borçlar hususunda gerekli dü-
zeltmelerin yapıldığı dolayısıyla şikâyete konu talebin “Dostane Çözüm” çerçevesinde yerine getirildiğinin ifade edildiği
tespit edilmiştir.
III. KARAR
İlgili mevzuat hükümleri ve yukarıda yer verilen açıklamalar doğrultusunda; Kamu Denetçiliği Kurumumuzun girişim-
leri ve yaptığı çalışmalar akabinde başvuruya konu talep ilgili idare tarafından yerine getirildiği ifade edildiğinden, Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğinin “Dostane çözüm kararı”
başlıklı 33/A maddesinin birinci fıkrasında yer verilen “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya
şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı verilir.” hükmü gere-
ğince başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM kararı verilmiştir.
Av. Fatma BENLİ YALÇIN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman ARALIK 2022 37