Page 41 - bulten-eylul-aralik-2022-v10-yayinlar
P. 41
BÜLTEN
Geçtiğimiz 2021 yılında CİMER’in 6,5 milyon şikâyet de Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç,
aldığını ve diğer kurumlarla birlikte şikâyetin 8 mil- Kamu Denetçisi Saadettin Kalkan ve beraberindeki
yona kadar ulaştığını söyleyen Kamu Başdenetçi- heyet, Rektör Prof. Dr. Akın Levent’i makamında zi-
si Malkoç ayrıca, 18 yaşın üzerinde ki vatandaşların yaret etti.
da hemen hemen yüzde 10’unun 1 yıl içerisinde Cİ-
MER’e başvurduğunu ifade etti. Malkoç konuşmasın- Rektörlük makamında gerçekleşen ziyarette Kamu
da, “Şunu memnuniyetle ifade edeyim ki, Türkiye’de Başdenetçisi Şeref Malkoç, Üniversite hakkında bilgi
insanımızın hakkını arayabilmek için mahkemelerin aldı. Rektör Rektör Prof. Dr. Akın Levent nazik ziyaret-
dışında alternatif çözüm yolu veya müracaat edecek lerinden dolayı Malkoç ve heyetine teşekkür ederek
merci olarak 15’in üzerinde merci ve kurum var. Biz memnuniyetini dile getirdi.
de bu kurumlardan sadece bir tanesiyiz. Bunlardan Ombudsman Şeref Malkoç, Erzincan Binali Yıldırım
en çok bilineni CİMER. CİMER’in 2021 yılında aldığı Üniversitesinde “Ombudsmanlık ve Türkiye’nin 2023
şikâyet 6,5 milyon arkadaşlar. Yani 18 yaşın üzerinde Hedefleri” konulu konferans verdi. Konferansa, Rek-
ki nüfusumuzun hemen hemen yüzde 10’u 1 yıl içeri- tör Prof. Dr. Akın Levent, Kamu Denetçisi Sadettin
sinde CİMER’e başvurmuş. Kalkan, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. A. Ercan Ekinci,
Bizim gibi Kamu Denetçiliği Kurumu, Türk İnsan Hak- Prof. Dr. Adem Başıbüyük, Prof. Dr. Çağrı Çırak, Genel
ları Eşitlik Kurumu veya Etik Kurulu gibi kurullarla Sekreter Doç. Dr. M. Cihat Özgenel, akademisyenler
birlikte hesaba katıldığında 2021 yılında insanımızın ve öğrenciler katıldı.
hakkını aramak için başvurduğu makamları dikkate
aldığımızda 8 milyona yakın şikâyet gidiyor. Muhtarın-
dan, belediyesinden, okul idaresinden, hastanesin-
den, siyasetçisinden bakanlığa kadar 8 milyon şikâyet
gitmiş. Bu bazı şikâyetler temeli olmayan şikâyetler
hatta iftira niteliğinde insanlara ve kamu görevlilerini
yoran hususta. Bunları ayırdığımızda, Türkiye huku-
kun üstünlüğü yolunda, hak arama yolunda ciddi bir
mesafe aldığı kanaatindeyiz. Bunun daha düzgün,
daha güzel olması için hepimize görev düşüyor. İşte
biz de sizle birlikteyiz” ifadelerine yer verdi.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ombudsmanlık ve
Malkoç, konuşmasının ardından gazetecilerin sorula- Türkiye’nin 2023 Hedefleri Konferansı
rını yanıtladı.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, “Ombudsmanlık ve
Malkoç, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinde Türkiye’nin 2023 Hedefleri” konulu konferansta Kamu
“Ombudsmanlık ve Türkiye’nin 2023 Hedefleri” Denetçiliği Kurumunun amaç ve çalışmaları hakkın-
Konulu Konferans Verdi da bilgi vererek, “Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu
ile halk arasında çıkan sorunları mahkemesiz olarak
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi “Ombudsmanlık dostane bir şekilde, çözüm üreten, çözüm sağlayan,
ve Türkiye’nin 2023 Hedefleri” konferansı çerçevesin- bir bakıma hakemlik veya arabuluculuk yapan bir ku-
rumdur.” dedi.
Kamu hizmetlerinin kalitesinin artırılmasının en
önemli öncelikleri olduğunu ifade eden Malkoç, dün-
yada standartları belli olan iyi yönetim ilkelerini Tür-
kiye’de geliştirmek ve yerleştirmek, hukukun üstün-
lüğünü temin etmek, insan haklarının kökleşmesini
sağlamak, denetlenebilir, şeffaf ve insan odaklı bir
idare oluşturmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Türkiye’nin 2023 hedeflerinden de değinen Malkoç,
“2023 hedefimizde en iyi 10 ülke arasına girmek var.
İnanmak, başarmanın yarısıdır. Bizim belediyeleri-
/TRombudsman ARALIK 2022 39