Page 41 - bulten-eylul-aralik-2022-v10-yayinlar
P. 41

BÜLTEN

            Geçtiğimiz 2021 yılında CİMER’in 6,5 milyon şikâyet   de Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç,
            aldığını ve diğer kurumlarla birlikte şikâyetin 8 mil-  Kamu Denetçisi Saadettin Kalkan ve beraberindeki
            yona  kadar  ulaştığını  söyleyen  Kamu  Başdenetçi-  heyet, Rektör Prof. Dr. Akın Levent’i makamında zi-
            si Malkoç ayrıca, 18 yaşın üzerinde ki vatandaşların   yaret etti.
            da hemen hemen yüzde 10’unun 1 yıl içerisinde Cİ-
            MER’e başvurduğunu ifade etti. Malkoç konuşmasın-  Rektörlük makamında gerçekleşen ziyarette Kamu
            da, “Şunu memnuniyetle ifade edeyim ki, Türkiye’de   Başdenetçisi Şeref Malkoç, Üniversite hakkında bilgi
            insanımızın hakkını arayabilmek için mahkemelerin   aldı. Rektör Rektör Prof. Dr. Akın Levent nazik ziyaret-
            dışında alternatif çözüm yolu veya müracaat edecek   lerinden dolayı Malkoç ve heyetine teşekkür ederek
            merci olarak 15’in üzerinde merci ve kurum var. Biz   memnuniyetini dile getirdi.
            de bu kurumlardan sadece bir tanesiyiz. Bunlardan   Ombudsman Şeref Malkoç, Erzincan Binali Yıldırım
            en çok bilineni CİMER. CİMER’in 2021 yılında aldığı   Üniversitesinde “Ombudsmanlık ve Türkiye’nin 2023
            şikâyet 6,5 milyon arkadaşlar. Yani 18 yaşın üzerinde   Hedefleri” konulu konferans verdi. Konferansa, Rek-
            ki nüfusumuzun hemen hemen yüzde 10’u 1 yıl içeri-  tör Prof. Dr. Akın Levent, Kamu Denetçisi Sadettin
            sinde CİMER’e başvurmuş.                       Kalkan, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. A. Ercan Ekinci,

            Bizim gibi Kamu Denetçiliği Kurumu, Türk İnsan Hak-  Prof. Dr. Adem Başıbüyük, Prof. Dr. Çağrı Çırak, Genel
            ları Eşitlik Kurumu veya Etik Kurulu gibi kurullarla   Sekreter Doç. Dr. M. Cihat Özgenel, akademisyenler
            birlikte hesaba katıldığında 2021 yılında insanımızın   ve öğrenciler katıldı.
            hakkını aramak için başvurduğu makamları dikkate
            aldığımızda 8 milyona yakın şikâyet gidiyor. Muhtarın-
            dan, belediyesinden, okul idaresinden, hastanesin-
            den, siyasetçisinden bakanlığa kadar 8 milyon şikâyet
            gitmiş. Bu bazı şikâyetler temeli olmayan şikâyetler
            hatta iftira niteliğinde insanlara ve kamu görevlilerini
            yoran hususta. Bunları ayırdığımızda, Türkiye huku-
            kun üstünlüğü yolunda, hak arama yolunda ciddi bir
            mesafe aldığı kanaatindeyiz. Bunun daha düzgün,
            daha güzel olması için hepimize görev düşüyor. İşte
            biz de sizle birlikteyiz” ifadelerine yer verdi.
                                                            Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ombudsmanlık ve
            Malkoç, konuşmasının ardından gazetecilerin sorula-  Türkiye’nin 2023 Hedefleri Konferansı
            rını yanıtladı.
                                                           Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, “Ombudsmanlık ve
            Malkoç, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinde   Türkiye’nin 2023 Hedefleri” konulu konferansta Kamu
            “Ombudsmanlık ve Türkiye’nin 2023 Hedefleri”   Denetçiliği Kurumunun amaç ve çalışmaları hakkın-
            Konulu Konferans Verdi                         da bilgi vererek, “Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu
                                                           ile halk arasında çıkan sorunları mahkemesiz olarak
            Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi “Ombudsmanlık   dostane bir şekilde, çözüm üreten, çözüm sağlayan,
            ve Türkiye’nin 2023 Hedefleri” konferansı çerçevesin-  bir bakıma hakemlik veya arabuluculuk yapan bir ku-
                                                           rumdur.” dedi.

                                                           Kamu hizmetlerinin kalitesinin artırılmasının en
                                                           önemli öncelikleri olduğunu ifade eden Malkoç, dün-
                                                           yada standartları belli olan iyi yönetim ilkelerini Tür-
                                                           kiye’de geliştirmek ve yerleştirmek, hukukun üstün-
                                                           lüğünü temin etmek, insan haklarının kökleşmesini
                                                           sağlamak, denetlenebilir, şeffaf ve insan odaklı bir
                                                           idare oluşturmayı hedeflediklerini dile getirdi.

                                                           Türkiye’nin 2023 hedeflerinden de değinen Malkoç,
                                                           “2023 hedefimizde en iyi 10 ülke arasına girmek var.
                                                           İnanmak, başarmanın yarısıdır. Bizim  belediyeleri-




                     /TRombudsman                                                             ARALIK 2022  39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46