Page 46 - bulten-eylul-aralik-2022-v10-yayinlar
P. 46

BÜLTEN
                                                                                            KDK KARARI






                                                       T.C.
                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                                                    (OMBUDSMANLIK)


                 SAYI                   : XXXXXXXXX
                 BAŞVURU NO             : XXXXXXXXX
                 KARAR TARİHİ           : XXXXXXXXX
                 BAŞVURUYA KONU İDARE   : BİLKENT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
                 BAŞVURUNUN KONUSU      : Okul yemekhanesinde vegan menüye yer verilmesi
                 ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ  : ----

                                            DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
                 I. BAŞVURUNUN KONUSU
                 Şikayetçi vekili dilekçesinde özetle, müvekkil Tuna Yıldız’ın 06/07/2022 tarihinde öğrenim görmekte olduğu
                 Bilkent Üniversitesi Rektörlüğüne “Bilkent Üniversitesi yemekhanesinde vegan menü seçeneği bulunmamakta
                 olduğu, böylelikle vegan öğrencilerin en temel haklarından olan beslenme hakkının yok sayılmakta olduğu,
                 veganlığın keyfi bir tercih değil vicdani bir sorumluluk olduğu, yemekhaneden yiyemeyen vegan öğrenciler için
                 kampüs içindeki diğer seçeneklerin kısıtlı olduğu ve ekonomik olarak sürdürülebilir olmadığı, vegan bir Bilkent
                 öğrencisi olarak okulun yemekhanesinde çıkan her öğünde vegan seçeneğin de olmasını talep ettiği” şeklin-
                 deki dilekçeyi verdiğini, ancak dilekçesine herhangi bir cevap verilmeyerek zımnen reddedilmesi nedeniyle
                 kurumumuza başvurarak, Üniversitenin öğrenci yemekhanesinde, yemek sunulan tüm öğünlerde, -sağlıklı,
                 dengeli, besleyici, çeşitli, eşit yahut daha uygun fiyatlı- vegan menü imkanının sunulmasını talep etmektedir.
                 II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
                 Şikayet konusu hakkında, Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında İhsan Doğ-
                 ramacı Bilkent Üniversitesi Rektörlüğü’nden alınan 04/10/2022  tarihli ve E-44262059622.03-11805 sayılı ce-
                 vabi yazıda,  “Öncelikle belirtmek gerekir ki öğrenci Tuna Yıldız’ın talebine karşılık Üniversite tarafından ce-
                 vap verilmediği yönündeki iddia doğru değildir. Üniversitemiz Kafeteryalar İşletmesi Müdürlüğünce öğrenciye
                 03.09.2022 tarihinde konuyla ilgili gerekli açıklamalar yapılarak bilgi ve cevaplar verilmiştir. Bu cevabi eposta
                 örneği ekte sunulan cevabımızda da belirtildiği üzere, Üniversitemiz yemekhanesinde vegan beslenme seçe-
                 neği bulunmaktadır. Yemekhanede fiks menü ve seçmeli menü olarak iki ayrı bölümde yemek servis edilmek-
                 tedir. Sadece bazı yemeklerin yanında vejetaryen öğrencilerimiz de göz önünde bulundurularak, dileyenin ala-
                 bilmesi için yoğurt da servis edilmektedir. Öğrencilerimiz fiks menü bankolarında sıraya girdiklerinde, vegan
                 olduklarını ifade ederek seçmeli menüden bazı çeşitleri tamamlarlarsa yine fiks menü ücreti ödemektedirler.
                 Bu doğrultuda, pilav, makarna gibi ürünler de yine pandemi öncesi dönemde olduğu gibi tereyağı vb. hayvansal
                 gıda ile bulyon, et suyu vb. kullanılmadan üretilerek servis edilmektedir.  Bu itibarla, vegan beslenen öğrenci ve
                 personelimize diğer öğrenci ve personelimiz ile aynı miktarda ve aynı ekonomik koşullarda yemek servis edil-
                 mektedir. Bu itibarla, şikâyetçi öğrencinin talepleri yerine getirilmiş olup, kendisine de konu ile ilgili yazılı ola-
                 rak bilgi verilmiştir.” açıklamalarında bulunulmuştur. Uyuşmazlık konusu hakkında, İhsan Doğramacı Bilkent
                 Üniversitesi Rektörlüğü’nden alınan 04/10/2022  tarihli ve E-44262059-622.03-11805 sayılı cevabi yazının incelen-
                 mesi neticesinde; ilgilinin taleplerinin yerine getirilmiş olduğunun ifade edildiği dikkate alındığında, bu aşamada,
                 yukarıda anılan ilgili mevzuat gereğince inceleme ve araştırmanın sonlandırılmasına karar vermek gerekmiştir.
                 III. KARAR
                 İlgili mevzuat hükümleri ve yukarıda yer verilen açıklamalar doğrultusunda, ilgi Yönetmeliğin “Dostane çözüm
                 kararı” başlıklı 33/A maddesinin birinci fıkrasında yer verilen “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine
                 getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm ka-
                 rarı verilir.” hükmü gereğince başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM KARARI VERİLDİ.

                                                                                        Arif DÜLGER
                                                                                      Kamu Denetçisi



         44   ARALIK 2022                                                               www.ombudsman.gov.tr
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51