Page 8 - bulten-mayis-agustos-2022-yayinlar
P. 8

BÜLTEN


























                KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                AMASYA ÜNİVERSİTESİNDE




            Ombudsman  Şeref  Malkoç,  Üniversite  Ombudsmanlık  Öğrenci  Toplulukları  tarafından

            düzenlenen  “Ombudsman  Gençlerle  Buluşuyor”  Programı  kapsamında  18  Mayıs  2022
            tarihinde Amasya Üniversitesi öğrencileriyle bir araya geldi.

            Ombudsman Şeref Malkoç öğrencilere verdiği konfe-  CİMER’e 2021 yılında 6,5 milyona yakın başvuru ya-
            ransta; Kamu Denetçiliği Kurumu olarak kamu idare-  pıldığını anlatan Malkoç, “Kamu Denetçiliği Kurumu
            leriyle ilgili vatandaşlardan gelen başvuruları titizlikle   olarak bunlardan memnun oluyorum. Bizim insanı-
            incelediklerini dile getirerek, hangi görev olursa olsun   mız hakkını biliyor, haksızlığa uğradığında hukukunu
            insanların bu görevin hakkını vermek zorunda oldu-  nerede koruyacağı konusunda tecrübesi var. Bu açı-
            ğunu vurguladı.                                dan memnun olduğumu ifade etmek istiyorum.” Şek-
                                                           linde konuştu.
            Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun kamu hizme-
            ti sunan tüm kamu kuruluşlarının işlemlerine karşı
            halkın avukatlığını yapmakta olduğunu ve aldığı ka-
            rarlar ile de idareye yol gösterdiğini söyledi.

            Mahkemeye gitmeden sorunların çözülebilmesi için
            Kamu Denetçiliği Kurumunun kurulduğunu söyle-
            yen Malkoç, “Kamu Denetçiliği Kurumu, vatandaşla
            idare arasındaki sorunları dostane şekilde çözmenin
            yoludur. Bu sayede hızlı ve etkili sonuçlar alıyoruz.
            Dostane çözüm sayesinde vatandaşın sorunları hızla
            çözülüyor ve idarelerin hizmetlerinin  iyileştirildiğini
            görüyoruz.” dedi.

            Kamu Denetçiliği Kurumunun anayasal bir kurum ol-
            duğunu hatırlatan Malkoç, denetleme faaliyetlerinin
            yanında hak arama kültürünün yaygınlaşması için de
            çaba sarf ettiklerini ifade etti.              Ombudsman Şeref Malkoç:
                                                           “Dostane çözümler idarelerin hizmetlerini iyileştiriyor.”



          6   NİSAN 2022                                                                www.ombudsman.gov.tr
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13