Page 23 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 23
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXXXXX
KARAR TARİHİ : XXXXXXXXX
BAŞVURUYA KONU İDARE : ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ / AFYONKARAHİSAR
BAŞVURUNUN KONUSU : Kişisel Verilerinin İhlal Edildiği İddiası Hakkındadır.
ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ : ----
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I. BAŞVURUNUN KONUSU
Kurumumuza 29.01.2023 tarihinde yapılan başvuruda şikâyetçi Şikâyet Başvuru Formunun “Şikâyet Konusu”
Bölümünde; “Eskişehir orman bölge müdürlüğünün açmış olduğu büro elamanı sınavında isim ve soy isim
bilgileri sitede açık bir şekilde yayımlanması.” Şikâyet İle İlgili Talep Bölümünde; “Orman bölge müdürlüğü-
nün isim ve soy isimimi gizlemesini talep ediyorum.” ifadeleriyle talepte bulunmuştur.
II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
Kurumumuzca dosyayı görüşmek üzere ….. tarihinde Eskişehir Orman Bölge Müdürlüğü ile bağlantıya geçil-
miştir. İdareye başvuru hakkında yasal mevzuat konusunda detaylı bilgi verilerek konunun tekrar değerlen-
dirilmesi için yönlendirme yapılmış ve mevzuatımızda yer alan dostane çözüme ilişkin hükümlerimiz açık-
lanmıştır. İlgili personel ile ….. tarihinde yapılan telefon görüşmesinde gerekli işlemin ivedilikle yapıldığı ve
ismin web sayfasından kaldırıldığı belirtilmiştir. ….. tarihinde Eskişehir Orman Bölge Müdürlüğü tarafından
Kurumumuza gönderilen eposta’da; “2022 yılından Engelli Daimi işçi alımında başvuru yapan adaylardan….
….’ın, Eskişehir Orman Bölge Müdürlüğü Web sayfasında yayınlanan sonuç ilanında ismi maskesiz halde bu-
lunan liste yenilenmiş, duyurular bölümünden kaldırılmıştır. Bilgilerinize sunulur. İyi çalışmalar.” şeklindeki
ifadelerle şikâyetin çözüme kavuştuğu belirtilmiştir. Dosya kapsamı, şikâyetçinin talebi ve idareden alınan
e-posta birlikte değerlendirildiğinde, şikâyete konu talep ile ilgili sorunun çözüldüğü anlaşıldığından bu aşa-
mada inceleme ve araştırmaya son vermek gerekmiştir.
III. KARAR
İlgili mevzuat hükümleri ve yukarıda yer verilen açıklamalar doğrultusunda; “Şikâyet konusu talebin ilgili
idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi
hâlinde dostane çözüm kararı verilir.” hükmü gereğince başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM kararı verildi.
Fatma BENLİ YALÇIN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman MART 2023 21