Page 50 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 50

BÜLTEN
                                                                                            KDK KARARI






                                                       T.C.
                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                                                    (OMBUDSMANLIK)


                  SAYI                   : XXXXXXXXX
                  BAŞVURU NO             : XXXXXXXXX
                  KARAR TARİHİ           : XXXXXXXXX
                  BAŞVURUYA KONU İDARE   : EYYÜBİYE KAYMAKAMLIĞI / ŞANLIURFA
                  BAŞVURUNUN KONUSU      : Aile Destek Programı” kapsamında yardım talebi hakkındadır.
                  ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ   : ----



                                            DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
                  I. BAŞVURUNUN KONUSU

                  Kurumumuza yapılan başvuruda özetle, başvuran 08/08/2022 tarihinde Türkiye Sosyal Destek Programına
                  başvuruda bulunduğunu ancak başvurusunun reddedildiğini iddia etmekte olup, mağduriyeti ile ilgili olarak
                  gereğinin yapılmasını talep etmektedir.

                  II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
                  İlgili mevzuat hükümlerinde SYD Vakıflarının özel hukuk tüzel kişiliğe sahip ve yetkili karar organının mü-
                  tevelli heyeti olduğu, yardımların düzenli aylık niteliğinde olmayıp muhtaç vatandaşların ihtiyaçlarının önem
                  derecesi göz önünde bulundurularak yapıldığı, sosyal inceleme sonrasında muhtaçlık kararının alınması ve
                  ayni nakdi yardımların yapılmasına ilişkin tüm iş ve işlemlerin vakıflar tarafından yerine getirileceği, ayrıca
                  geliri muhtaçlık sınırının altında olanlara “Fon Kurulunca belirlenecek ölçütlere göre” yardım yapılacağı dü-
                  zenlenmiştir.  Bu itibarla somut şikâyet hakkında yapılan inceleme neticesinde; adı geçenin, ilk olarak …..
                  tarihinde Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurduğu, başvurusu hakkında “Gönderme Kararı” verildiği, Karara
                  istinaden Eyyübiye Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığının …. tarihli ve ….sayılı cevabi yazı-
                  sında; bütünleşik bilgi sistemi üzerinden yapılan sorgulamada başvuranın SSK’lı olarak çalıştığı …. tarihinde
                  brüt maaşının 7.445,80 TL olduğu, 3294 Sayılı Kanun kapsamında Vakıfların yürüttüğü yardım programları
                  muhtaçlık sınırı baz alınarak karara bağlandığı, yapılan hesaplamada ilgili ailenin gelirinin muhtaçlık sı-
                  nırının üzerinde olmasından dolayı Türkiye Aile Desteği Başvurusunun …. tarihinde Mütevelli Heyeti top-
                  lantısında reddedildiği ifade edilmiştir. Son olarak başvurucunun aynı talepleri içerir ….. tarihli yeni şikâyet
                  başvurusu üzerine Eyyübiye Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Vakfı Başkanlığının tarafımıza iletmiş olduğu
                  …. tarihli ve …. sayılı cevabi yazısında; başvuranın vakıf kaydının mevcut olduğunu ve talebi doğrultusunda
                  Türkiye Aile Destek Yardımı Programından eşi ..... … nun faydalandığı belirtilmiştir. Kurumumuzca gerçek-
                  leştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde; İdarenin başvuru konusunun çözümüne yönelik yapıcı yak-
                  laşımı ve talebinin yerine getirilmesi sayesinde başvuranın mağduriyetleri giderilmiştir. Bu nedenle idarenin
                  Ombudsmanlık ile yaptığı işbirliği memnuniyetle karşılanmaktadır.
                  III. KARAR

                  Yukarıda arz ve izah olunan nedenlerle, şikâyete konu taleplerin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anla-
                  şıldığından anılan Yönetmeliğin 33/A maddesi gereğince DOSTANE ÇÖZÜM kararı verilmiştir.



                                                                                Celile Özlem TUNÇAK
                                                                                     Kamu Denetçisi






         48   MART 2023                                                                 www.ombudsman.gov.tr
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55