Page 55 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 55
BÜLTEN
çaba göstermiştir, insan hakları açısından da güçlü üçüncü sırada üniversitelerin, dördüncü sırada Sağlık
bir kurum olmaya gayret sarf etmiştir. Kurumumuz, Bakanlığının, beşinci sırada Milli Eğitim Bakanlığının
kararlarının yanı sıra özel raporlar hazırlamıştır, ça- geldiğini dile getiren Malkoç, bölgelere göre dağılı-
lıştaylar yapmıştır. Bu özel raporlar ve çalıştaylarla ma bakıldığında nüfus oranlarına göre şekillendiğini
milyonlarca insanı ilgilendiren konulara değinilmiş ve bildirdi. Malkoç, ilk sırada Marmara, ikinci sırada İç
bunlara çözümler araştırılmıştır. Yazılı başvuruların Anadolu, üçüncü sırada Ege Bölgesi’nin geldiğini be-
yanı sıra telefonla, mail yoluyla, yüz yüze görüşerek 1 lirtti. İllere göre başvuru sırasının İstanbul, Ankara,
milyon insana hukuki destek verilmiş, yol gösterilmiş, Manisa, İzmir, Bursa, Konya şeklinde devam ettiğini
yardımcı olunmuştur.” dile getiren Malkoç, «Manisa Büyükşehir Belediyesi,
su sayaçlarını değiştirip kartlı sisteme geçti. Bundan
Yapılan faaliyetlerle kadınlar, gençler ve çocuklar baş- dolayı 1000›e yakın başvuru geldi ve Manisa Büyük-
ta olmak üzere toplumun her kesiminde hak arama
kültürünü yaygınlaştırmak için çaba sarf ettiklerini şehir Belediye Başkanlığından bizim verdiğimiz tavsi-
anlatan Malkoç, “2022’de 17 bin 816 başvuru almışız, ye kararlarına maalesef bugüne kadar olumlu cevap
18 bin 94 karar vermişiz. Bu kararlardan 1722’si tavsi- alamadık.” diye konuştu.
ye, 2 bin 194’ü dostane çözüm. Başvurulardaki kabul KDK’nin 2022 yılında arasında karara bağlanan şi-
edilebilirlik oranı yüzde 27,26; sorun çözme yeteneği kayet başvuruları değerlendirildiğinde, verilen ka-
yüzde 79,38. Kararlara uyma oranı Manisa Büyükşe- rarların toplam 2 bin 194’ünün dostane çözüm yolu,
hir Belediyesini hariç tutunca yüzde 80’i bulduğunu 1097’sinin tavsiye, 625’inin kısmen tavsiye kısmen
ifade etmek istiyorum.” bilgisini verdi. ret, 1017’sinin ret kararıyla sonuçlandırıldığına işaret
Başvuruların ortalama sonuçlandırma süresinin 54 eden Malkoç, kararlara uyma oranının yüzde 80’lere
gün, ortalama dostane çözüm süresinin 75 gün ol- çıktığını söyledi. Kararlarının dışında yaptıkları çalış-
duğunu kaydeden Malkoç, “Bu süreleri vatandaşın malara değinen Malkoç, şunları kaydetti:
lehine mümkün olduğunca kısaltmaya çaba göster- “Depremle ilgili konularda daha titiz davranması için
dik.” dedi. Şeref Malkoç, 2022›deki başvuruların alan-
lara göre dağılımına bakıldığında ilk sırada 4 bin 324 ilgili kamu kurumlarıyla karşılıklı olarak görüşmeleri
başvuruyla kamu personeli rejiminin geldiğini, bunu 3 hızlandıracağız, Meclis’in hazırlayacağı deprem rapo-
bin 663 başvuruyla adalet, milli savunma ve güvenlik, rundan faydalanıp biz de uygulama planları yapaca-
1839 başvuruyla mahalli idarelerce yürütülen hizmet- ğız. İklim değişikliği ve çevre konularına daha fazla
ler ile ilgili alanların izlediğini anlattı. özen göstereceğiz.” Komisyonda, 2021 yılı raporunun
2022 raporuna eklenerek TBMM Genel Kuruluna su-
Başvuruya konu olan idarelere bakıldığında ilk sırada nulmak üzere TBMM Başkanlığına gönderilmesi ka-
Adalet Bakanlığının, ikinci sırada mahalli idarelerin, bul edildi.
/TRombudsman MART 2023 53