Page 22 - kdk-bulten-22-nisan
P. 22

BÜLTEN





































            KDK, BASININ ANKARA TEMSILCILERI ILE BULUŞTU

            Kamu Denetçiliği Kurumu, 2021 yılı faaliyetleri ile 2022 yılı yol haritası değerlendirmek
            için  Kurum  binasında,  12  Ocak  2022  tarihinde  basının  Ankara  temsilcileriyle  bir  araya
            geldi. Basın toplantısına, gazetelerin ve televizyonların Ankara temsilcileri, muhabirleri ve

            kameramanlar katıldı. Toplamda 50 gazetecinin ağırlandığı toplantıya, Kamu Başdenetçisi
            Şeref  Malkoç,  Kamu  Denetçileri  Arif  Dülger,  Celile  Özlem  Tunçak,  Fatma  Benli  Yalçın,
            Sadettin Kalkan ve Yahya Akman ile Kurum Genel Sekreteri Mehmet Sarı katıldı.

                 oplantıda konuşan Başdenetçi Şeref Malkoç,   “KDK 2013’ten bu yana 189 bin 595 şikâyet başvurusu
                 kurumun 2013’ten bu yana faaliyetlerini sürdür-  aldı. 2021 yılında 18 bin 843 başvuru aldık ve geçmiş
            Tdüğünü ve her geçen yıl Türkiye’nin hak arama   yıldan devreden dosyalarla birlikte toplamda 2021 yı-
            kültürüne yeni katkılar sunduklarını vurguladı. Malkoç,   lında 19 bin 740 karar verdik. Ayrıca 2021 yılında, 125
            Kurumun görevinin idarenin eylem ve işlemlerini de-  bin kişi telefonla, maille veya Kuruma bizzat gelerek
            netlemek, hukukun üstünlüğünü temin etmek, insan   görüşme, bilgilendirme ve yönlendirme talep etmiş-
            hakları konusunda kamuoyunu duyarlı hale getirmek   tir. Bizden yardım destek istemiştir. Bu 125 bin kişiye
            olduğunu söyledi. Malkoç, Kurumun idareyi denetleme   yol gösterdik, onlara yardımcı olmaya çalıştık, hukuki
            görevinin yanında idarenin iyi yönetim ilkelerini uygu-  yardımda bulunduk, sıkıntılarını gidermeye çalıştık.
            laması noktasında onlara rehberlik ettiğini de belirtti.   Bütün bu çabaların neticesinde kanaatimizce on bin-
                                                           lerce dosyanın yargıya, adliyelere intikal etmesinin
            Malkoç, kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması, hak   önüne geçtik, bir yönüyle de yargının yükünü hafiflet-
            arama kültürünün yaygınlaştırılması, şeffaf, nazik, he-  tik.”
            sap verebilir, insan odaklı, hızlı bir idarenin oluşmasına
            katkı sağlamak için de gayret gösterdiklerini ifade etti.   Geçen  Yıl,  İncelemeye  Alınan  Başvuruların  Yarısını
                                                           Dostane Bir Şekilde Çözdük
            Kurumun verdiği kararlarla ve sunduğu çözüm öneri-
            leriyle, halkın ücretsiz avukatı gibi çalıştığını vurgula-  KDK personelinin halka en iyi hizmeti vermek için
            yan Malkoç, şöyle devam etti:                  çaba sarf ettiğini belirten Şeref Malkoç, “Kamu De-



         20   NİSAN 2022                                                                www.ombudsman.gov.tr
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27