Page 22 - kdk-bulten-22-nisan
P. 22
BÜLTEN
KDK, BASININ ANKARA TEMSILCILERI ILE BULUŞTU
Kamu Denetçiliği Kurumu, 2021 yılı faaliyetleri ile 2022 yılı yol haritası değerlendirmek
için Kurum binasında, 12 Ocak 2022 tarihinde basının Ankara temsilcileriyle bir araya
geldi. Basın toplantısına, gazetelerin ve televizyonların Ankara temsilcileri, muhabirleri ve
kameramanlar katıldı. Toplamda 50 gazetecinin ağırlandığı toplantıya, Kamu Başdenetçisi
Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri Arif Dülger, Celile Özlem Tunçak, Fatma Benli Yalçın,
Sadettin Kalkan ve Yahya Akman ile Kurum Genel Sekreteri Mehmet Sarı katıldı.
oplantıda konuşan Başdenetçi Şeref Malkoç, “KDK 2013’ten bu yana 189 bin 595 şikâyet başvurusu
kurumun 2013’ten bu yana faaliyetlerini sürdür- aldı. 2021 yılında 18 bin 843 başvuru aldık ve geçmiş
Tdüğünü ve her geçen yıl Türkiye’nin hak arama yıldan devreden dosyalarla birlikte toplamda 2021 yı-
kültürüne yeni katkılar sunduklarını vurguladı. Malkoç, lında 19 bin 740 karar verdik. Ayrıca 2021 yılında, 125
Kurumun görevinin idarenin eylem ve işlemlerini de- bin kişi telefonla, maille veya Kuruma bizzat gelerek
netlemek, hukukun üstünlüğünü temin etmek, insan görüşme, bilgilendirme ve yönlendirme talep etmiş-
hakları konusunda kamuoyunu duyarlı hale getirmek tir. Bizden yardım destek istemiştir. Bu 125 bin kişiye
olduğunu söyledi. Malkoç, Kurumun idareyi denetleme yol gösterdik, onlara yardımcı olmaya çalıştık, hukuki
görevinin yanında idarenin iyi yönetim ilkelerini uygu- yardımda bulunduk, sıkıntılarını gidermeye çalıştık.
laması noktasında onlara rehberlik ettiğini de belirtti. Bütün bu çabaların neticesinde kanaatimizce on bin-
lerce dosyanın yargıya, adliyelere intikal etmesinin
Malkoç, kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması, hak önüne geçtik, bir yönüyle de yargının yükünü hafiflet-
arama kültürünün yaygınlaştırılması, şeffaf, nazik, he- tik.”
sap verebilir, insan odaklı, hızlı bir idarenin oluşmasına
katkı sağlamak için de gayret gösterdiklerini ifade etti. Geçen Yıl, İncelemeye Alınan Başvuruların Yarısını
Dostane Bir Şekilde Çözdük
Kurumun verdiği kararlarla ve sunduğu çözüm öneri-
leriyle, halkın ücretsiz avukatı gibi çalıştığını vurgula- KDK personelinin halka en iyi hizmeti vermek için
yan Malkoç, şöyle devam etti: çaba sarf ettiğini belirten Şeref Malkoç, “Kamu De-
20 NİSAN 2022 www.ombudsman.gov.tr