Page 23 - kdk-bulten-22-nisan
P. 23

BÜLTEN

                                                           “2022’de de Vatandaşlara En İyi Hizmeti Vermek
                                                           için Faaliyetlerimizi Sürdüreceğiz”

                                                           Malkoç, yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın da ya-
                                                           şadıkları ülkelerde haklarının etkin ve doğru yollarla
                                                           arayabilmeleri için rehberler hazırladıklarını dile ge-
                                                           tirdi.
                                                           “Türkiye’de Çok Sayıda Hak Arama Mekanizması
                                                           Mevcuttur”

                                                           Türkiye’de hak arama adına 15 kurum olduğunu an-
                                                           latan Malkoç, bu kurumlara yapılan başvuruların
                                                           toplam sayısının yaklaşık 8 milyon olduğunu söyledi.
                                                           Bunun, vatandaşların haklarının peşine düştüğü ve
                                                           sorunlarının çözümü için gayret gösterdiğini ortaya
                                                           koyduğunu söyledi.
                                                           Devlet organlarının  tümünün  vatandaşın memnuni-
                                                           yeti için var olduğunu kaydeden Malkoç, 2022’de de
                                                           vatandaşlara en iyi hizmeti vermek için faaliyetlerini
                                                           sürdüreceklerini belirterek, şöyle devam etti:

                                                           “Türk Milleti her şeyin en iyisine layıktır. O açıdan iyi
                                                           yönetim ilkelerini bu yıl özellikle daha da vurgulaya-
             Ombudsman Şeref Malkoç Basın Mensuplarına KDK’nın
             Çalışmalarını Anlattı                         cağız. İnsan hakları konusunda özellikle bizim gibi
                                                           muadil kurumlarla daha yoğun çalışacağız. Çünkü
            netçiliği Kurumu olarak en büyük sıkıntımız nitelikli
            başvuru alamamak.” Diye konuştu.               Türkiye’nin 2023 yılı hedefleri ancak demokrasi, insan
                                                           hakları, hukukun üstünlüğü ve adalet ilkelerinde yük-
            Bu sorunun dünyadaki bütün benzer kurumların so-  seleceğine inanıyoruz.”
            runu olduğunu aktaran Malkoç, “Kamu Denetçiliği
            Kurumu  yargıya intikal etmeden çözüm  yolu üreten
            bir kurum.” Dedi.

            Malkoç, 2021’de KDK’nın 1201 tavsiye kararı, 403 de
            kısmı  tavsiye  kararı  verdiklerini,  bunun  toplamının
            1604 olduğunu, en az bunlar kadar önemli olan diğer
            bir hususun ise dostane çözüm kararı olduğunu kay-
            detti. Malkoç, “2021 yılında 3 bin 160 dostane çözüm
            kararı verdik, 1320 ret kararımız var.” Diye konuştu.
            Kamu Kurumları Her Beş Kararımızdan Dördüne
            Uyuyor

            KDK’nin verdiği tavsiye kararlarına uyma oranlarının   Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını ya-
            Avrupa ortalamasını yakaladığına işaret eden Malkoç,   nıtlayan Malkoç, en çok şikâyetin hangi konuda geldi-
            “Verdiğimiz  tavsiye  kararlarına  uyma  oranları  yüzde   ğine ilişkin soru üzerine, 9 yılda en çok Sosyal Güven-
            20’lerden başladı,  yüzde 60’lara geldi, 2021 yılında   lik Kurumu, eğitim, belediyeler ve cezaevlerine ilişkin
            yüzde 79’a ulaştı. Avrupa’da bizim gibi kurumların   şikâyetlerle karşılaştıklarını söyledi.
            geçmişi çok eski, Avrupa ortalaması yüzde 80. Daha
            kurumumuz kurulalı 10 yıl olmamasına rağmen ka-  Malkoç, vatandaşların yargı kurumlarına başvurma-
            rarlara uyma oranını yüzde 79’lara çıkardık.” İfadele-  dan önce KDK’ya başvuru yapması gerektiğini de söz-
            rini kullandı.                                 lerine ekledi.




                     /TRombudsman                                                             NİSAN  2022  21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28