Page 69 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 69
d) Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun E:2012/21-17 K:2012/230
numaralı,
e) Yargıtay 10. Hukuk Dairesi’nin E:2010/17270 K:2011/193 nu-
maralı,
f) Yargıtay 10. Hukuk Dairesi’nin E:2010/17022 K:2011/165 nu-
maralı,
g) Yargıtay 10. Hukuk Dairesi’nin E:2010/13093 K:2011/192 nu-
maralı, Kararları tetkik edilmiştir
V-İNCELEME, ARAŞTIRMA ve SONUÇ
A. Şikayetçilerin İddiaları
13. Şikayetçiler ..., ..., ..., ..., ..., ..., ..., ... tarafından şikayet başvuru-
larında “intibak yasasından faydalanamamaları nedeniyle emekli ma-
aşlarının düşük olduğu ve farklı sosyal güvenlik kurumlarından emekli
olmaları nedeniyle emekli maaşları arasında ciddi farkların bulundu-
ğu” iddia edilmektedir.
B. İlgili İdarenin Bilgi, Belge ve Görüşleri
14. Şikayet dosyalan ile ilgili olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Baş-
kanlığı’na 27/06/2013 tarihli 2291 sayılı yazı ile 29/08/2913 tarihli
4031 sayılı yazı gönderilmiştir.
Söz konusu yazılarımıza istinaden iletilen cevabi yazıda özetle;
15. 2006 yılında gerçekleştirilen Sosyal Güvenlik Reformu’nun te-
mel hedefinin, finansal açıdan sürdürülebilir ve ülkede yaşayan tüm
çalışanları kapsayan tek bir sosyal sigorta ile genel sağlık sigortalısı
olarak adlandırılan tüm sigortalılar ile bakmakla yükümlü oldukları
kişileri kapsayan tek bir sağlık sigortası sisteminin kurulması olduğu-
nu, bu kapsamda da, sosyal sigortacılık ilkelerine dayalı, etkin, adil,
kolay erişilebilir, aktüeryal ve malî açıdan sürdürülebilir, çağdaş stan-
dartlarda sosyal güvenlik sistemini yürütmek amacıyla 5502 sayılı
Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu ile Sosyal Güvenlik Kurumu kurula-
rak sosyal güvenlik kurumları tek çatı altında toplanırken, 5510 sayılı
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile de sosyal güven-
lik mevzuatında norm ve standart birliği kurulmasının amaçlandığı
bildirilmiştir.
68 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU