Page 154 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 154

ve ...’nin 1993- 1994 eğitim öğretim yılında ... Lisesinde görev yaptığı
            anlaşıldığından, söz konusu belgelerin ... tarafından Eğitim Müfettiş-
            lerine ve Kurumumuza sunulan karnelerin doğruluğuna karine teşkil
            ettiği, aksi ispatlanmadığı müddetçe bu karnenin geçerli sayılması ve
            karnede geçer notu aldığı anlaşılan derslerden başarılı sayılması gerek-
            tiği, aksi durumun Anayasada belirtilen temel haklardan olan eğitim
            ve öğretim hakkıyla bağdaşmadığı düşünülmektedir. Kaldı ki söz ko-
            nusu müfettiş raporundan şikayetçinin bu dönemde bir şekilde sınıf-
            ta kalanlar ve devamsız öğrenciler arasında da bulunmadığı da tespit
            edilmiştir.

               21. Sonuç olarak; ...’nin ... Lisesine 1992 yılında kayıt yaptırdığı ve
            karnenin diploma alıncaya kadar saklanması gerektiği hususları bir
            bütün olarak değerlendirildiğinde, ilgili öğrencinin karneyi saklama
            yükümlülüğünü yerine getirdiği, olayın üzerinden 20 yılı aşkın bir za-
            man geçmesi ve kredili sistemde geçilen derslerin idarece tam olarak
            tespit edilememesi nedeniyle ilgilinin mağduriyetine sebep vermenin
            hukuka ve hakkaniyete uygun bulunmadığı, ilgilinin Kurumumuza
            ve il eğitim denetmenlerine sunmuş olduğu karnelerdeki okul müdür
            ve müdür yardımcılarına ait imzalar ile, aynı kişilere ait idare tarafın-
            dan Kurumumuza sunulan diğer belgelerdeki imzaların da örtüştüğü
            idarenin karnelerin sahte olduğu yahut tahrif edildiği iddiası da bu-
            lunmadığından ...’nin sunmuş olduğu karnelerin alelade bir belge ola-
            rak değerlendirilmesinin mümkün olmadığı, eğitim ve öğretim hakkı
            kapsamında şikayetçinin lehine yorum yapılarak aksi ispatlanıncaya
            kadar karnelerin doğru olarak kabul edilmesi gerektiği, bu durumda
            karneler incelendiğinde şikayetçinin, Türk Dili ve Edebiyatı III
            (2), Coğrafya I (4), M. Güvenlik I (4), Fizik III (4), Kimya I (4),
            Coğrafya II (2), Din Kül. Ah. II (5) ve T.C. İnkılap Tarihi I (2)
            derslerinden başarılı olduğu, Fen Bilimleri II (1), Matematik III (1),
            Türk Dili ve Edebiyatı IV (1), Felsefe I (1), Kimya II (1), Geometri I (1),
            Biyoloji I (1) ve Turizm I (1) derslerinden de başarısız olduğu anlaşıldı-
            ğından, şikâyetçi ...’ye Türk Dili ve Edebiyatı III (2), Coğrafya I (4), M.
            Güvenlik I (4), Fizik III (4), Kimya I (4), Coğrafya II (2), Din Kül. Ah. II
            (5) ve T.C. İnkılap Tarihi I (2) derslerinden başarılı olduğunu gösterir
            şekilde tasdikname verilmesinin hukuka ve hakkaniyete uygun olacağı
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  149
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159