Page 169 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 169
ve YÖK’ten gelen uygulama esasları doğrultusunda Fakülte Yönetim
Kurulu’nun 2/10/2013 tarihli ve 2013/37 sayılı oturumunda alınan 2
no’lu Kararla “... bu öğrencilerin bölüme yazılı olarak müracaat etme-
leri halinde 5’inci ve 6’ıncı yarıyıl derslerine birinci öğretimle birlik-
te girmelerinin kabulüne, müracaat etmemeleri halinde ise 5’inci ve
6’ıncı yarıyıl derslerini 2014 -2015 eğitim-öğretim yılında almalarının
uygun olduğuna” karar verildiği görülmüştür.
19) Bu itibarla, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühen-
dislik Mimarlık Fakültesinin mevcut imkanları çerçevesinde şikayet-
çinin yaşadığı soruna çözüm üretmeye çalıştığı görülmektedir. Ancak,
gündüzleri çalışmakta olduğu için birinci öğretim öğrencileriyle birlik-
te derslere katılmasının mümkün olmadığını ifade eden şikayetçinin,
belirtilen dersleri idarenin yönlendirmesiyle 2014 -2015 yılında alma-
sının, sebebi kendisinden kaynaklanmayan bir zaman ve hak kaybına
yol açacağı değerlendirilmektedir. Ayrıca, bu durumda şikayetçinin
ikinci yıl için tekrar ve daha yüksek tutarda öğretim ücreti ödemesi
gerekecektir.
19.1) Nitekim, YÖK’ten alınan 17/3/2014 tarihli ve ... sayılı cevabi
yazıda “Üniversitelerin öğrencileri mağdur olmamaları için ikinci öğ-
retimde o dönem açılmayan dersler için birinci öğretim programına
ya da birinci öğretimde o dönem açılmayan dersler için ikinci öğretim
programına yönlendirebilecekleri, ancak ilgili dersleri 2014 -2015 eği-
tim-öğretim yılında almaya yönlendiremeyecekleri” belirtilmiştir.
19.2) Keza, YÖK’ün 4/10/2013 tarihli ve ... sayılı yazısının (d) ben-
dinde belirtildiği üzere “Öğrencilerin talepleri halinde kayıtlarının
dondurulabileceğine, programın toplam süresinin iki yarıyıl olmasına
rağmen, iki yarıyılda eğitimini bitiremeyen öğrencilerin eğitimlerine
devam edebileceğine, öğretim katkı payı/öğretim ücretini ödemeyen-
lerin ilişiğinin kesilemeyeceği ancak katkı payı / öğrenim ücretini öde-
meleri halinde eğitimlerine devam edebileceğine” dair karar uyarınca
yapılacak kayıt dondurma işlemlerinin ancak öğrencilerin ihtiyaçların-
dan kaynaklanan sebeplerle ve öğrencilerin talebi üzerine uygulamaya
konulabilecek bir imkan olarak ele alınması gerektiği; bunun idareden
kaynaklanan aksaklıkların çözümünde öğrencilere bir yol olarak gös-
terilemeyeceği düşünülmektedir.
164 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU