Page 170 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 170

19.3) Belirtilen gerekçelerle, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından
            sunulan çözüm önerilerinin, şikayetçinin mağduriyetinin giderilmesi
            için yeterli olmadığı, şikayetçi açısından maddi külfeti de beraberinde
            getiren bir zaman ve hak kaybına yol açabilecek nitelikte olduğu de-
            ğerlendirilmiştir.
               20) Şikayetçi Kurumumuza yapmış olduğu başvurusunda, gün-
            düzleri çalışmakta olduğu için Mühendislik Tamamlama Programının
            ikinci  öğretimini tercih  etmek  durumunda  olduğunu  beyan  etmiş-
            tir, şikayetçi bu beyanıyla Medeni Kanunun 2. maddesinde belirtilen
            dürüstlük kuralına ve iyi niyet ilkelerine uygun hareket etmektedir.
            Şikayetçi 3795 sayılı Kanun ve ilgili Yönetmelikte düzenlendiği
            şekilde iki yarı yıl içinde tamamlama programını bitirebileceği
            yönünde haklı bir beklenti içine girmiş ve söz konusu yasal dü-
            zenlemelerin kendisine tanıdığı haktan Kanunda ve Yönetme-
            likte belirtilen süre içinde faydalanabileceğini öngörmüştür.

               20.1)  Uygulamada yaşanan aksaklıkların  Kahramanmaraş  Sütçü
            İmam Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinin uygulama-
            larından ve kararlarından ziyade; 2013 -2014 eğitim-öğretim yılında ...
            Üniversitesi ... Bölümü İkinci Öğretimi için mühendislik tamamlama
            programı açılmasını kararlaştıran YÖK’ün 15/8/2013 tarihli ve ... sa-
            yılı Genel Kurul Kararından kaynaklandığı; henüz lisans düzeyindeki
            tüm sınıfları eğitime başlamamış bir bölüme öğrenci kontenjanı ay-
            rılmasının şikayetçinin mağduriyetine sebep olduğu tespit edilmiştir.
            Her ne kadar mühendislik tamamlama programının 2006- 2013 yılları
            arasında hiç uygulanmamış olmasının YÖK’ü kısmen haklı gösterebi-
            leceği değerlendirilse de, gerek Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde
            belirtilen temel haklar gerekse de Mahkemenin içtihatları gözetildi-
            ğinde, bireylerin eğitimlerini süresi içinde tamamlamaları yönünde
            oluşan haklı beklentilerinin idare tarafından karşılanması gerektiği-
            nin yerleşmiş kurallardan olduğu gözetilerek tavsiye kararının veril-
            mesi gerekli olduğu değerlendirilmiştir.

               21) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun “Cari hizmet maliye-
            tinin hesaplanması, öğrenci katkı payları ve öğrenim ücretleri” baş-
            lıklı 46. maddesinin (b) bendinin; “...Öğrenci katkı payı veya öğrenim
            ücretinden muaf tutulacaklar...Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenir.
            “hükmüne istinaden, 3795 sayılı Kanunun 3. maddesinin (e) bendi





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  165
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175