Page 170 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 170
19.3) Belirtilen gerekçelerle, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından
sunulan çözüm önerilerinin, şikayetçinin mağduriyetinin giderilmesi
için yeterli olmadığı, şikayetçi açısından maddi külfeti de beraberinde
getiren bir zaman ve hak kaybına yol açabilecek nitelikte olduğu de-
ğerlendirilmiştir.
20) Şikayetçi Kurumumuza yapmış olduğu başvurusunda, gün-
düzleri çalışmakta olduğu için Mühendislik Tamamlama Programının
ikinci öğretimini tercih etmek durumunda olduğunu beyan etmiş-
tir, şikayetçi bu beyanıyla Medeni Kanunun 2. maddesinde belirtilen
dürüstlük kuralına ve iyi niyet ilkelerine uygun hareket etmektedir.
Şikayetçi 3795 sayılı Kanun ve ilgili Yönetmelikte düzenlendiği
şekilde iki yarı yıl içinde tamamlama programını bitirebileceği
yönünde haklı bir beklenti içine girmiş ve söz konusu yasal dü-
zenlemelerin kendisine tanıdığı haktan Kanunda ve Yönetme-
likte belirtilen süre içinde faydalanabileceğini öngörmüştür.
20.1) Uygulamada yaşanan aksaklıkların Kahramanmaraş Sütçü
İmam Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinin uygulama-
larından ve kararlarından ziyade; 2013 -2014 eğitim-öğretim yılında ...
Üniversitesi ... Bölümü İkinci Öğretimi için mühendislik tamamlama
programı açılmasını kararlaştıran YÖK’ün 15/8/2013 tarihli ve ... sa-
yılı Genel Kurul Kararından kaynaklandığı; henüz lisans düzeyindeki
tüm sınıfları eğitime başlamamış bir bölüme öğrenci kontenjanı ay-
rılmasının şikayetçinin mağduriyetine sebep olduğu tespit edilmiştir.
Her ne kadar mühendislik tamamlama programının 2006- 2013 yılları
arasında hiç uygulanmamış olmasının YÖK’ü kısmen haklı gösterebi-
leceği değerlendirilse de, gerek Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde
belirtilen temel haklar gerekse de Mahkemenin içtihatları gözetildi-
ğinde, bireylerin eğitimlerini süresi içinde tamamlamaları yönünde
oluşan haklı beklentilerinin idare tarafından karşılanması gerektiği-
nin yerleşmiş kurallardan olduğu gözetilerek tavsiye kararının veril-
mesi gerekli olduğu değerlendirilmiştir.
21) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun “Cari hizmet maliye-
tinin hesaplanması, öğrenci katkı payları ve öğrenim ücretleri” baş-
lıklı 46. maddesinin (b) bendinin; “...Öğrenci katkı payı veya öğrenim
ücretinden muaf tutulacaklar...Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenir.
“hükmüne istinaden, 3795 sayılı Kanunun 3. maddesinin (e) bendi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 165