Page 257 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 257

teminat altına alan politika ve stratejiler geliştirmek, uygulamak, uygulan-
            masını izlemek ve koordine etmek.” hükmünü barındırdığı;
               16. 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hak-
            kında Kanun Hükmünde Kararnamenin Meslekî ve Teknik Eğitim Ge-
            nel Müdürlüğünün görevlerini düzenleyen 9’uncu maddesinin; “Mes-
            lekî ve teknik eğitim ve öğretim veren okul ve kurumların yönetimine ve
            öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygu-
            lamak.” hükmünü barındırdığı;

               17. 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hak-
            kında Kanun Hükmünde Kararnamenin Hayat Boyu Öğrenme Genel
            Müdürlüğünün görevlerini düzenleyen 12’nci maddesinin; “Örgün
            eğitim sistemine girmemiş, herhangi bir eğitim kademesinden ayrıl-
            mış veya bitirmiş vatandaşlara yaygın eğitim yoluyla genel veya mes-
            lekî ve teknik öğretim alanlarında eğitim ve öğretim vermek…3308
            sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre aday çırak, çırak, kalfa ve ustala-
            rın genel ve meslekî eğitimlerini sağlamak.” hükümlerini barındırdığı;
               18. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun Genel Amaçlar baş-
            lıklı 2’nci maddesinin; “Türk Milli Eğitiminin genel amacı, Türk Milleti-
            nin bütün fertlerini,
               1. (Değişik: 16.06.1983   2842/1 md.) Atatürk inkılap ve ilkelerine ve
            Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin
            milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan
            ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalı-
            şan, insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan
            demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine
            karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş
            yurttaşlar olarak yetiştirmek;
               2. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı
            şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne,
            geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse
            değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli
            kişiler olarak yetiştirmek;
               3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, dav-
            ranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata






           252   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262