Page 260 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 260
b) Orta öğretim düzeyinde fırsat ve imkân eşitliğine, toplumun kül-
tür düzeyinin yükseltilmesine ve güçlendirilmesine katkı sağlamak.
c) Öğrencileri hayata ve yükseköğretime hazırlamaktır.” şeklinde
düzenlendiği;
28. Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki Açık Öğretim Lisesi Yönetmeli-
ğinin Program Çeşitleri başlıklı 28’inci maddesinin; “Lise’de;
a) Endüstri Meslek Lisesi,
b) Kız Meslek Lisesi,
c) Ticaret Meslek Lisesi,
d) İmam Hatip Lisesi
programları uygulanır.” şeklinde düzenlendiği;
29. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği-
nin Telâfi Eğitiminin Kapsamı başlıklı 89’uncu maddesinin; “Bakanlık-
ça belirlenen alan/dallarda, meslekî ve teknik orta öğretim programların-
dan mezun olmak isteyen genel lise mezunları ile ortaokul veya imam hatip
ortaokulunu tamamlayan kalfa ve ustalara, valilik/kaymakamlıklarca be-
lirlenen kurumlarda telâfi eğitimi programları uygulanır.
Kontenjan bulunması durumunda, meslekî ve teknik orta öğretim prog-
ramlarından mezun olup farklı bir meslek alan/dalından mezun olmak is-
teyenler de telâfi eğitimine alınabilirler.
(Ek:RG 20/9/2008 27003) Telafi eğitimi Anadolu türü mesleki ve teknik
ortaöğretim kurumlarıyla teknik lise ve sağlık meslek lisesi programlarında
uygulanmaz.” şeklinde düzenlendiği;
görülmüştür.
B. Kamu Denetçisinin Kamu Başdenetçisine Önerisi:
30.Kamu Denetçisi inceleme ve araştırma sonucunda; şikâyetçi
...’in anayasal anlamda eğitim hakkının kısıtlandığı; Türk milli eğitim
sisteminin sağlık meslek liselerine de telafi eğitimi verebilecek yeter-
lilik ve yetkinliğe sahip olduğu; bu yeterlilik ve yetkinliği kullanma-
nın önünde engel olarak duran Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetme-
liğinin Telâfi Eğitiminin Kapsamı başlıklı 89’uncu maddesinin Türk
milli eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkelerine aykırı olduğu;
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 255