Page 340 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 340
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçilerin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3. Şikayetçiler şikayet dilekçesinde özetle;
- Millî Eğitim Bakanlığının Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Yönergesi
ve 2013- 2014 Eğitim Öğretim Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları E
Kılavuzunda belirtilen Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının hesaplan-
ma yönteminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan öğrenci-
ler aleyhine sonuçlar doğuracağını;
- Söz konusu kılavuz incelendiğinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi der-
sinden muaf olmayan öğrencilerin katsayı hesabının 18 üzerinden yapıla-
cağını, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan öğrencilerin ise
katsayı hesaplamalarının 16 üzerinden yapılacağını; bu hesaplama yönte-
mi ile ortaya çıkan Ortaöğretime Yerleştirme Puanının öğrenciler arasında
eşitsizlik doğuracağını;
- Dini inançlarından ötürü Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi almayan
bir öğrencinin, bu soruları çözmesinin kendisinden beklenmediğini; ancak
kendisine tanınan bu muafiyetten dolayı, puan eşitsizliği yaratılmasının da
hakkaniyete uymadığını;
- Bu hususun 05/11/2013 tarih ve 425 4/B sayılı Türkiye Hahambaşılı-
ğının yazısıyla Milli Eğitim Bakanı ...‘ya ve aynı şekilde 11/12/2013 tarih
466 4/B sayılı yazı ile İl Eğitim Müdürlüğü ‘ne bildirilmesine rağmen her-
hangi bir cevap alınamadığını;
- Şikayet konusu ağırlıklandırılmış sınav puanının bu şekilde hesaplan-
ması halinde telafisi güç ve imkansız zararlar doğabileceğinden mevcut uy-
gulamanın hem Anayasa hem de Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi tarafın-
dan güvence altına alınan kanun önünde eşitlik, din ve vicdan hürriyetine
aykırılık teşkil ettiği, dolayısıyla insan haklarının ve özellikle çocuk hakları-
nın ihlaline sebep olduğunu,
iddia ve beyan etmişlerdir.
4. Şikayetçiler ayrıca,
- 2013- 2014 Eğitim Öğretim yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavlarıyla
ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığının, 07/09/2013 Tarihli Yönetmeliği ve
2014/2676 sayılı Yönergeyi Resmi Gazete ‘de yayımladığını; E- Kılavuz ve
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 335