Page 477 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 477

haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme
            hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,
            kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
            si, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
            gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davra-
            nışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.”
            hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan
            ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının
            41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup,
            benzer ilkelere Avrupa parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa
            Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.

               28. Şikayet konusuna ilişkin ilgili idare tarafından şikayetçiye Kredi
            Yönetmeliği gereği, Kurumumuza verilen cevapta ise Yönetim Kurulu
            Kararı gereği öğrenim kredisinin verilemediği belirtilmiştir. Yukarı-
            da ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, idarenin şikayetçiye yanıltıcı bilgi
            verdiği ve ilgili mevzuata aykırı işlem yaptığı, bu nedenle iyi yöneti-
            şim ilkeleri arasında yer alan “dürüstlük” ilkesinin ve Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartı ile belirtilen “meşru ve makul beklentilere saygılı
            davranma” ve “yetersiz ya da belirsiz ya da bireysel gerekçe içermeyen
            kararlar almaktan kaçınma” ilkelerinin ihlal edildiği, Anayasa Mah-
            kemesi kararında açıklanan “belirlilik”ve “öngörülebilirlik” ilkelerine
            de uygun davranmadığı ayrıca, şikâyetçinin başvuru dilekçesine ilgili
            idare tarafından verilen cevapta hangi sürede hangi mercilere başvura-
            bileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı başvuru yol-
            larının gösterilmesi” ilkesine uyulmadığı da anlaşılmış olup, idarenin
            bu hususlara da bundan böyle uyması beklenmektedir. İlgili idareden
            istenilen bilgi ve belgelerin süresi içerisinde gönderildiği ve şikayetçiye
            makul sürede cevap verildiği anlaşılmakla, bu hususlara ilişkin idare
            tarafından gereken özenin gösterildiği ve övülmesi gereken bir davra-
            nış ve yaklaşım sergilendiği görülmüştür.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               29. 14/06/2012 tarih ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nunu’nun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
            üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde



           472   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482