Page 534 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 534
Her iki taraf da bu durumda işlemin yapılmasından sorumlu durumda
olmakla birlikte velinin başvuru şartlarını onaylaması ile başvurunun
geçerlilik kazanması durumu dolayısıyla velinin daha çok sorumluluk
taşıması gerekmektedir.
14) 2010 ve 2011 yıllarında ‘Bulunduğu Yerde Okul Yok Konten-
janı’ ‘taban puanının’ Diğer ‘Çocuk Kontenjanı’ taban puanına göre
daha düşük iken 2012 yılındaki sınavda taban puanın daha yüksek ol-
duğu, bu durumun ilgili kontenjanın tahsis amacının dışına çıkıldığı-
nı gösterdiği ve sınav değerlendirme kriterinin teknik olarak geçersiz
sayılmasını, yeniden hesaplama ve değerlendirme yapılmasını içeren
şikayet başvurusuna ilişkin olarak ilgili sınavlarda taban ve tavan pu-
anların belirlenmesi idarenin müdahil olduğu bir alan olmadığı de-
ğerlendirilmektedir. Taban ve tavan puanlar alanları itibariyle sınava
giren katılımcıların performansına göre değişiklik göstermektedir. Ba-
şarı puanına göre en yüksekten başlayarak kontenjan doluncaya kadar
puanlar düşerek kazanan adaylar belirlenmekte olup dönemsel olarak
‘Bulunduğu Yerde Okul Yok Kontenjanı’ ile ‘Diğer Çocuk Kontenjanı’
taban puanı adayların performansına göre biri diğerinden yüksek çı-
kabilir. Bu durumdan idarenin sorumluluk taşıması beklenemez.
Kaldı ki, 2684 sayılı İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı veya
Burslu Okutma ve Bunlara Yapılacak sosyal Yardımlara İlişkin 5. Mad-
desind, görev yaptıkları yerde çocuğun devam edeceği düzeyde okul
bulunmayan öğretmen çocuklarının sınavsız olarak parasız yatılı öğ-
renciliğine alınabileceğine yönelik düzenlemeye yer verilmek suretiyle
öğretmen çocuklarına ayrıca eğitim olanağı sağladığı görülmektedir.
15) 2684 sayılı İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı veya
Burslu Öğrenci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin
Kanunun 4’ üncü maddesinde ve bu kanunla ilgili olarak 10.07.2008
tarihli ve 26932 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İlköğretim ve Orta-
öğretim Kurumlarında Parasız Yatılılık, Burs ve Sosyal Yardım Yönet-
meliğinin 10 uncu maddesinde öğretmen çocuklarına özel avantaj sağ-
landığı gerekçesi ile düzenlemenin değiştirilmesi gerektiğine yönelik
talebe ilişkin olarak belirli bir meslek mensuplarına veya yakınlarına
sosyal yardım maksadı ile ayrıcalık tanınmasının eşitlik ilkesine aykırı
olduğu değerlendirilmektedir. Sosyal devlet anlayışı belirli bir grubu
diğer gruplara tercih ederken sadece korunmaya muhtaç olmasını esas
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 529