Page 545 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 545
ve mantığına kökten aykırıdır. Çünkü 3 ay içerisinde yapamadığınız
bir işi nasıl bir iki hafta içinde yapacaksınız... Şu an Üniversite olarak
tüm sistemimizi kredili dönem sistemine dönüştürmüş bulunmakta-
yız. Bu sistemde aynı zamanda ölçme ve değerlendirmeyi de değiştik.
Eskiden 49’ dan kaldığından şikayetçiydi öğrenci. Bu sistemde kendi
içinde grup değerlendirmesi yapılmakta.” şeklinde açıklamada bulun-
muştur.
IV-ŞİKAYET KONUSU İLE İLGİLİ MEVZUAT
10) a) 6/1l/1981 tarihli ve 17506 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
“2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu”nun “Ana İlkeler” başlıklı 5.
maddesinde “Yüksekö ğretim, aşağıdaki “Ana ilkeler” doğrultusunda
planlanır, programlanır ve düzenlenir:... (e) Yükseköğretimde imkan
ve fırsat eşitliğini sağlayacak önlemler alınır...”, “Yükseköğretim Ku-
rulu” başlıklı 6. maddesinde (Değişik: 2/12/1987 - KHK - 301/1
md.)” (a) Yükseköğretim Kurulu, tüm yüksek öğretimi düzenleyen
ve yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerine yön veren, bu kanun-
la kendisine verilen görev ve yetkiler çerçevesinde özerkliğe ve kamu
tüzel kişiliğine sahip, bir kuruluştur... “, “Yükseköğretim Kurulu’nun
görevleri” başlıklı 7. maddesinde (Değişik: 17/8/1983 - 2880/3
md.)” Yükseköğret im Kurulunun görevleri; (a) Yükseköğretim ku-
rumlarının bu Kanunda belirlenen amaç, hedef ve ilkeler doğrultu-
sunda kurulması, geliştirilmesi, eğitim öğretim faaliyetlerinin ger-
çekleştirilmesi... , (ı) Yükseköğretim kurumlarında ve bu kurumlara
girişte imkan ve fırsat eşitliği sağlayacak önlemleri almak..”, “Lisans
düzeyinde öğretim” başlıklı 43. maddesi (a) bendinde, “Yükseköğ-
retim kurumlarında, kuruluş özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre yapı-
lan eğitim - öğretim ve buna dayalı olarak veri len diplomalarla ilgili
esaslar her üniversitece hazırlanacak öğretim ve sınav yönetmeliğinde
belirtilir.”, (c) bendinde “Yükseköğre tim kurumları, örgün, yaygın ve
açık öğretim yöntemleri ile her türlü eğitim - öğretim yapabilirler.”, (d)
bendinde (Ek: 21/4/2005 - 5335/10 md.) “Yükseköğretim kurum-
ları, yurt dışındaki yükseköğretim kurumları ve diğer kuruluşlarla iş-
birliği tesis ederek ön lisans ve lisans programları da dahil olmak üze-
re uluslararası ortak eğitim ve öğretim programları yürütebilirler. Bu
tür eğitim ve öğretim programlarının öğrenci girişi, müfredat, sınav
ve değerlendirme esasları ve mezuniyet şartları dahil, işleyişine ilişkin
540 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU