Page 553 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 553

altında 42. maddesinde düzenlendiği dolayısıyla Devletin yükümlülü-
            ğünde olduğu; işyükü, yoğunluğu, zaman kısıtı gibi gerekçelerin somut
            olayda ileri sürülemeyeceği değerlendirilmiştir. Nitekim, uzun süredir
            devam eden iş yükü yığılması gibi bir gerekçeyle devletin görevlerini
            yapmaktan kaçınamayacağı veyahut geciktiremeyeceği, bu durumun
            ancak geçici ve istisnai olması ve Devlet tarafından gerekli çözümleyici
            tedbirlerin de alınması koşullarının gerçekleşmesi durumunda hak ih-
            lalinin bulunmayacağı, Devletin görev ve yükümlülüklerini gereğince
            yerine getirebileceği şekilde sistem ve işleyişini düzenlemekle yüküm-
            lü olduğu AİHM içtihatlarıyla tespit edildiği vurgulanmıştır. 1

               d) Bologna süreci açısından, Bologna sürecinde Üniversitenin,
            kitle eğitimine odaklı, şeffaf, tanınır ve hareketli, öğrenci merkez-
            li, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, etkileşimli ve esnek, ülkenin iş
            gücü talebine cevap veren, yaşam boyu öğrenme felsefesi ile her yaştan
            öğrencinin eğitim talebini karşılayan, sistemin ve programın tanınır-
            lığını sağlayan bir eğitimi hedeflediği; bu süreçte amaçlananın yükse-
            köğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları koruna-
            rak birbirleri yle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesi olduğu
            vurgulanmıştır. Bologna süreci açısından açıköğretim sistemine göre
            eğitim görmekte olan öğrencilere bütünleme sınav hakkı tanınması-
            nın bu sürecin hedefleri ile çelişmeyeceği tespit edilmiştir. 2
               e) İyi yönetim ilkeleri olarak kabul edilen, idarede istikrar, be-
            lirlilik, öngörülebilirlik ve haklı beklenti gibi ilkeler açısından da bü-
            tünleme sınav hakkının tanınmasına ilişkin talep değerlendirilmiş ve
            Anadolu Üniversitesinin örgün eğitimde yapmaya devam ettiği bütün-
            leme sınavının açık öğretim öğrencilerine verilmemesinin hakkaniye-
            te ve iyi yönetim ilkelerine aykırılık teşkil ettiği tespit edilmiştir.
               B. Telafi Sınavı Talebi
               16) Telafi Sınavıyla ilgili Açıköğretim Fakültesinin bugüne kadar
            çıkan öğretim ve sınavlarla ilgili tüm yönetmelik lerinde öğrencilere
            her ne sebeple olursa olsun mazaret sınav hakkı verilemeyece-
            ği ifade edilmiştir. Ancak “Anadolu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
            Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 17. maddesinin 6. ve 7.


            1  Zimmermann ve Steiner / İsviçre, 13 Temmuz 1983 tarihli ve Mansur/ Türkiye 8 Haziran 1995
            tarihli kararlar
            2  https://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=J



           548   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558