Page 594 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 594
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçilerin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
4) Şikâyetçiler Kurumumuza yapmış oldukları başvurularında, Mü-
hendislik Tamamlama Programındaki derslerin üniversitelere daha
erken bildirilmesi halinde üniversitelerin programlarını daha erken
belirleyebileceklerini, öğrencilerin de tercihlerini üniversitelerde veri-
lecek ders sayısına göre yapabileceklerini ya da itiraz haklarını öğretim
yılı başlamadan kullanabileceklerini belirterek Kurumumuzdan;
a) Teknik Öğretmenler için Mühendislik Tamamlama Programı
kapsamında belirlenen fark derslerinde üniversitelere YÖK tarafından
%30 oranında değiştirme ve %50 oranında artırma hakkının tanınmış
olmasının kanunda belirtilen usul ve esaslara aykırı olduğu, YÖK’ün
sözkonusu idari işleminin ilgili mevzuata uygun olarak yeniden dü-
zenlenmesini,
b) YÖK’ün yetkisi dışında üniversitelere tanımış olduğu ders ar-
tırım hakkı çerçevesinde öğrencisi bulundukları Kocaeli Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi Elektrik Mühendisliği Bölümü’nde üniversite-
ye bildirilen derslere 5 ders daha eklenerek toplam 15 fark dersi be-
lirlendiğini, ancak bahsekonu derslerden bazılarını daha önce Teknik
Eğitim Fakültesinde okurken aldıklarını, dolayısıyla sözkonusu ders-
lerden muaf tutulmayı,
c) Farklı sınıflarla aldıkları bazı derslerin aynı saatlere denk gelmesi
(çakışması) dolayısıyla derslerin tamamını alamadıklarını, ders prog-
ramlarındaki düzensizlik nedeniyle kayıtlı oldukları programları 3795
sayılı Kanunla belirtilen 2 yarı yılda bitirmelerinin mümkün olama-
yacağını, okulun süresinin uzaması durumunda mevzuat gereği ilk iki
yarı yılı bilabedel okuyan I. öğretim öğrencilerinin uzattıkları dönem
için ilk kez, II. öğretim öğrencisi olanların da ilk iki yarı yıla oranla
daha yüksek tutarda öğretim ücreti ödemek zorunda kalacaklarını, bu
şekilde zaman ve hak kaybı ile maddi kayba uğramak istemediklerini
belirterek çakışan ders saatleri için çözüm üretilmesini,
talep etmişlerdir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 589