Page 141 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 141

8) Ölçme, Seçme Yerleştirme Merkezi Başkanlığı, 6114 Sayılı Ölçme,
            Seçme Ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hak-
            kında Kanunun “Kuruluş, görev ve yetkiler” başlıklı 3. Maddesinin 2.
            Bendindeki;  “… Yükseköğretim Kurulu kararlarına veya ilgili mevzuat
            hükümlerine istinaden başta yükseköğretim kurumlarında ön lisans, li-
            sans veya lisansüstü öğrenim görecek adayların puan sıralamasına göre
            tespiti veya yerleştirilmesi ile yükseköğretim kurumlarında atama veya
            yükselmelerde esas alınan sınavlar olmak üzere, ulusal ve uluslararası
            her türlü bilim, yetenek veya yabancı dil sınavları ile gerektiğinde yer-
            leştirme işlemlerini yapmak ve Sınav ölçme, değerlendirme ve yerleş-
            tirme işlemlerine yönelik yıllık sınav takvimini belirlemek, kamuoyuna
            duyurmak ve bu Kanunda belirlenen ilkelere göre yerine getirmek.” hü-
            kümlerine istinaden ve Yükseköğretim Kurulu’nun 06/06/2013 tarihli
            toplantısında aldığı kararlar doğrultusunda, Teknik Öğretmenler İçin
            Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavını 07/06/2013 tari-
            hinde ilan etmiştir. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan
            duyuruda ve hazırlanan kılavuzda yer alan ve başvuru koşullarından
            biri olan “teknik öğretmen unvanını kazanmış olmak” koşulunun ka-
            nuna ve yönetmeliğe uygun olduğu anlaşılmaktadır.
               9) T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu mad-
            desinde;  “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç,
            din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun
            önünde eşittir. … Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz
            tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde
            kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorunda-
            dırlar” hükümlerine yer verilmekle beraber burada kastedilen birey-
            ler arasında mutlak eşitlik değil hukuki statüler anlamında eşitliktir.
            Burada  “eşitlik  ilkesi”nden  anlaşılması  gerekenleri  Anayasa  Mahke-
            mesi birçok kararında şöyle ifade etmiştir: Anayasa’nın 10.maddesin-
            de belirtilen “kanun önünde eşitlik ilkesi” hukuksal durumları aynı
            olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile eylemli değil, hukuksal eşitlik
            öngörülmüştür. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunanlar ki-
            şilerin kanunlar karşısında aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak,
            ayrım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı
            durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak
            kanun karşısında eşitliğin ihlâli yasaklanmıştır. Kanun önünde eşitlik,
            herkesin her yönden aynı kurallara bağlı tutulacağı anlamına gelmez.
            Durumlarındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluklar için değişik
            kuralları ve uygulamaları gerektirebilir. Aynı hukuksal durumlar aynı,



           136   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146