Page 187 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 187

öğretim elemanı yetiştirme,... Yükseköğretim kuruluna ve üniversite-
            lere Devletin sağladığı mali kaynakların kullanılması kanunla düzen-
            lenir. “
               “Yükseköğretim üst kuruluşları” başlıklı 131 inci maddesinde de,
            “Yükseköğretim kurumlarının öğretimini planlamak, düzenlemek,
            yönetmek, denetlemek , yükseköğretim kurumlarındaki eğitim-öğre-
            tim ve bilimsel araştırma faaliyetlerini yönlendirmek bu kurumların
            kanunda belirtilen amaç ve ilkeler doğrultusunda kurulmasını, gelişti-
            rilmesini ve üniversitelere tahsis edilen kaynakların etkili bir biçimde
            kullanılmasını sağlamak ve öğretim elemanlarının yetiştirilmesi için
            planlama yapmak maksadı ile Yükseköğretim Kurulu kurulur. .. “ hük-
            mü yer almaktadır.
               18. Dicle Üniversitesi Rektörlüğü ile yapılan yazışma neticesinde
            Kurumumuza gönderilen bilgi ve belgelerden;  ...’ın, başvurusunun ka-
            bul edilmemesi üzerine Fen Bilimleri Enstitüsüne itirazda bulunduğu,
            itirazında, Üniversitelerarası Kurulun 25.06.1999 tarih ve 102 sayılı
            kararında kabul edilen yüksek lisans ve doktora programlarına hangi
            lisans ve yüksek lisans programlarının başvurabileceği ile ilgili kararı
            dayanak olarak göstermiş ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği progra-
            mının bulunmadığını ve dolayısı ile tüm bölümlerin başvurabileceğini
            savunmakta ise de,

               19. Elektrik- Elektronik Anabilim Dalından konuyla ilgili Fen Bi-
            limleri Enstitüsü Müdürlüğü’ne gelen cevap yazı da ise ...’ın belirtti-
            ğinin aksine, 25.06.1999 tarih ve 102 sayılı Üniversitelerarası Kurul
            Kararına ekli listede Elektrik  Elektronik Mühendisliği programının is-
            minin bulunmamasının, başvuru koşullarını sağlamayan ilgilinin baş-
            vurusunun kabul edileceği anlamına gelmediği belirtilmiştir.

               20. Şikayetçinin Matematik bilim dalında kendisine verilen bilim
            uzmanlığı diplomasının bulunduğu , Elektrik- Elektronik Mühendis-
            liği  doktora programına başvuru esnasında  istenilen  ilgili  anabilim
            dalında yüksek lisans yapmadığı, her iki programın farklı alanlara
            odaklandığı da dikkate alındığında söz konusu bölümün Mühendis-
            lik alanında yer alan bir bölüm olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Elekt-
            rik-Elektronik Mühendisliği yüksek lisans programlarına alımlarla il-
            gili olarak Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığına bağlı üniversitelerin
            bir çoğunda aynı uygulamanın istikrar kazandığı, şikayetçinin iddia




           182   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192