Page 200 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 200

19. 24.03.2013 tarihinde yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavında
            kullanılan 45819962 numaralı Soru Kitapçığının şikayetçi tarafından
            imzalandığı, şikayetçi tarafından soru kitapçığında;
               -Türkçe testinde 40 soru işaretlendiği iddia edilse de cevap kağıdı
            üzerinde 29 uncu soruya ilişkin herhangi bir işaretleme yapılmadığı,
            soru kitapçığı üzerinde de diğer soruların cevabının yuvarlak içerisine
            alınmasına rağmen, 29 uncu soruda herhangi bir seçeneğin yuvarlak
            içerisine alınmadığı ve toplamda 39 sorunun işaretlendiği,
               -Sosyal bilimler testinde ise 40 soru işaretlendiği iddia edilmesine
            rağmen, 31, 32, 33, 34 ve 35 inci soruların boş bırakıldığı, soru kitap-
            çığında da 31, 32, 33, 34 ve 35 inci sorulara ilişkin herhangi bir belir-
            leme veya işaretleme yapılmadığı,

               -Temel Matematik testinde ise 30 soru işaretlediği iddia edilmesine
            rağmen cevap kağıdına 19 sorunun işaretlendiği (1 soru iptal), soru
            kitapçığında da cevap kağıdına işaretlenmeyen sorulara ilişkin olarak,
            13 üncü soru dışında, herhangi bir işaretleme veya belirleme yapılma-
            dığı,

               ilgiliye ait YGS Cevap Kağıdı ile ÖSS-2013-1 İtiraz İnceleme Ra-
            porundaki bilgilerin birbiriyle örtüştüğü ve değerlendirme işleminde
            hata olmadığı ve söz konusu işleminin hukuka uygun olduğu tespit
            edilmiştir.
               B. Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden

               20. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Eğitim ve öğrenim hakkı
            ve ödevi” başlıklı 42 nci maddesinde, “Kimse, eğitim ve öğrenim hak-
            kından yoksun bırakılamaz.
               Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir...
            “hükmüne, “Yükseköğretim kurumları” başlıklı 130 uncu maddesi,
            “Çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde milletin
            ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmek amacı ile; orta-
            öğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim- öğretim, bilimsel araştırma,
            yayın ve danışmanlık yapmak, ülkeye ve insanlığa hizmet etmek üzere
            çeşitli birimlerden oluşan kamu tüzelkişiliğine ve bilimsel özerkliğe sa-
            hip üniversiteler Devlet tarafından kanunla kurulur..”    hükmündedir.







                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  195
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205