Page 201 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 201

21. Anayasa ve kanunlar özel ve tüzel şahıslara görev ve yetki verir-
            ken bunun karşılığında da sorumluluklar yüklemektedir. Şikayet edi-
            len idarenin de sınava ilişkin görevini yaparken tesis edilen işlemlerin
            usulüne ve hakkaniyete uygun , özenle ve tarafsız bir biçimde ve iyi
            yönetim ilkeleri çerçevesinde yerine getirmesi gerekmektedir. Dolayı-
            sıyla ÖSYM sınava ilişkin görevini yerine getirmiş olup, sınav sonrası
            işlemleri de kurallara uygun olarak makul sürede açıklamış ve yerine
            getirmiş, şikayetçinin itiraz başvurusunu inceleyerek gerekli açıkla-
            maları yapmıştır.
               22. Yukarıda yer verilen hükümler ve tarafımızca yapılan araştır-
            malar  neticesinde  Ölçme,  Seçme  ve Yerleştirme  Merkezi Başkanlığı
            Sınav Hizmetleri Daire Başkanlığının 11.04.2013 tarihli ve 7334 sayılı
            yazısı ile tesis edilen işlem de hakkaniyete aykırı bir unsur bulunma-
            maktadır.
               C. İyi Yönetim İlkelerine Uygunluk Yönünden

               23. Şikayet dosyası kapsamında ilgili idare ile yapılan yazışmaları-
            mızın süratle cevaplandırıldığı tespit edilmiştir.

               24. Diğer taraftan, 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
            Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
            Uygulanmasına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “   İyi
            yönetim ilkeleri”    başlıklı 6 ncı maddesinde “   Kurum, inceleme ve
            araştırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı
            içinde;  kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yet-
            kinin kötüye kullanılmaması, eşitlik , tarafsızlık, dürüstlük, nezaket,
            şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış
            hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı , bilgi edinme
            hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara
            karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildi-
            rilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun
            işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gö-
            zetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.”    hükmü yer almaktadır.
               25. Bu kapsamda şikayet dosyası değerlendirildiğinde, ilgili idare-
            nin iyi yönetim ilkelerine uygun hareket ettiği sonucuna varılmıştır.








           196   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206