Page 283 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 283

e posta mesajlarını yanıtlarken mümkün olduğunca yardımcı olmaya
            gayret göstereceği ve sorulan soruları mümkün olduğunca eksiksiz ve
            doğru bir şekilde yanıtlayacağı; “Bilgi talebi” başlıklı 22 nci maddesinde
            ise yetkilinin sorumluluğu altındaki ilgili bir konuda, kamu üyelerine
            talep ettikleri bilgileri vereceği, belirtilmektedir.
               16) 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu ‘nun 10. madde-
            sinde, ilgililerin haklarında idari davaya konu olabilecek bir işlem veya
            eylemin yapılması için idari makamlara başvurabilecekleri, altmış gün
            içinde bir cevap verilmezse isteğin reddedilmiş sayılacağı, düzenlen-
            miştir.
               17) Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (DE-
            SEM) Yönetmeliği’nin 2. maddesinde DESEM’in amacının genellikle
            üniversitenin eğitim verdiği ve araştırma yaptığı tüm alanlarda, aka-
            demik programlar dışında sürekli olarak verilecek eğitim programları-
            nı düzenleyerek ve ilan ederek bu programlar aracılığıyla üniversitenin
            kamu, özel sektör ve uluslararası kuruluşlarla işbirliğinin gelişmesine
            katkıda bulunmakta olduğu; 4. maddesinde Danışma Kurulu, Yönetim
            Kurulu ve DESEM Müdürü olmak üzere 3 organdan oluştuğu; 6. mad-
            desinde ise Yönetim Kurulu’nun eğitim programları sonunda başarı
            belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin verilme koşullarını belirlediği ve
            Üniversite Senatosu’na önerdiği, düzenlenmiştir.

               18) Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6. maddesinde,
            Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına
            dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlen-
            mesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık,
            dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uy-
            gunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların ge-
            rekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın ge-
            ciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yöne-
            tim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup
            bulunmadığını gözettiği düzenlenmiştir.










           278   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288