Page 564 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 564
dallarında ise enstitü ana sanat dalı başkanlıklarının teklifi, enstitü yö-
netim kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile yapılır.
6/2. maddesinde; Enstitünün öğrenci kabul edeceği yüksek lisans, dok-
tora veya sanatta yeterlik programlarının adları, bu programlara kabul
edilecek öğrenci kontenjanları, başvuru için gerekli belgeler, başvuru
ve sınav tarihleri ile varsa diğer koşullar Rektörlük tarafından ilan edilir.”,
6/3 e maddesinin 1. bendinde ise; Yüksek lisans programları için başvu-
ran adaylardan mülakata alınacakların sayısı, program için ilan edilen
kontenjanın iki katı ile sınırlandırılır. Adayların ALES puanlarının
%50’si, lisans mezuniyet notunun %40’ı ve yabancı dil sınavından aldıkları
puanların %10’unun toplamı ile bulunacak puanlar, kontenjanın iki katına
kadar sıralanır. Giriş sınavı başarı notunun hesaplanmasında; ALES pua-
nının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20’si, yabancı dil puanının %20
’si ve mülakat sınavının %10’u alınır. Bu şekilde hesaplanacak toplam pu-
anın 100 üzerinden en az 50 olması kaydıyla, adaylar en yüksek puandan
aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir.” bi-
çiminde düzenlemeler bulunduğu,
11) Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Uygu-
lama Yönergesinin Bilimsel Hazırlığa Öğrenci Kabulü başlıklı 12/3.
maddesinde, “Herhangi bir lisansüstü programa alan dışı öğrenci sayı-
sı ilgili ana bilim dalı akademik kurulu tarafından belirlenerek enstitü
müdürlüğüne bildirilir.” şeklinde hüküm bulunduğu,
B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
12) Anayasa Mahkemesinin 01/03/2012 günlü, E:2011/119, K:
2012/33 say ılı kararında: Anayasa’nın 10. maddesine göre yasaların
uygulanmasında ayrım gözetilmeyecek ve eşitsizliğe yol açılmayacak-
tır. Maddede düzenlenen “Eşitlik” ilkesiyle, birbirinin aynı durumda
olanlara aynı kuralların uygulanması ve ayrıcalıklı kişi ve toplulukların
yaratılması engellenmektedir. Yasa önünde eşitlik, herkesin her yön-
den aynı kurallara bağlı olacağı anlamına gelmez. Durum ve konum-
larındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluklar için değişik kuralları
ve değişik uygulamaları gerektirebilir. Aynı hukuksal durumlar aynı,
ayrı hukuksal durumlar ayrı kurallara bağlı tutulursa Anayasa’da ön-
görülen eşitlik ilkesi zedelenmez, şeklinde değerlendirme yapıldığının
görüldüğü,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 559