Page 566 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 566
eğitim öğretim yılı Güz yarıyılında, 2012- 2013 eğitim öğretim yılı Ba-
har Yarıyılında ve 2013- 2014 öğretim yılı Güz yarıyılında benzer şe-
kilde programlar içerisinde alan içi ve alan dışı ayrıma giderek ilana
çıktığı hatta bu ilanlarda iktisat bölümü yüksek lisans başvurularında
da benzer gerekçelerle alan içi ve alan dışı ayrıma gittiği tespit edilmiş-
tir. Yine, şikâyetçi her ne kadar başvuru yaptığı diğer Üniversitelerin
iktisat bölümünü alan içi olarak kabul ettiğini belirtse de Hitit Üniver-
sitesi Rektörlüğü Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğünün ilgili ana-
bilim dalının görüşünü alarak yaptığı alan içi ve alan dışı ayrımının
diğer üniversitelerin farklı bölümlerinde de uygulandığı görülmekte-
dir. İktisat bölümünün Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Yüksek Li-
sans bölümü başvurularında alan dışı kabul edilmesinin şikâyetçinin
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında belirlenen kontenjan dahi-
linde sıralamaya girerek ve mülakatı geçerek yüksek lisans programı-
na kaydını gerçekleştirmesini de engellemediği değerlendirilmektedir.
Yukarıda mevzuat bölümünde yazılı olduğu üzere (Par.7,8,9,10,11)
verilen yetkiler doğrultusunda üniversitelerin, bünyelerinde yer alan
enstitülerde açılan yüksek lisans ve doktora gibi programlara giriş sı-
navlarının şeklini önceden tespit edilen prensip ve amaçlara uygun bir
biçimde belirlenen ilkeler, eğitim politikaları ve standartları ile fiziki
imkânları çerçevesinde uygulamaları bilimsel özerkliklerinin doğal bir
sonucudur. İktisat bölümü ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölü-
mü İktisadi ve İdari Bilimler fakülteleri bünyesinde yer alan iki ayrı
bölüm ve farklı bilimsel disiplindir, bu nedenle iktisat bilimi lisans ve
lisansüstü eğitimde ayrı bir program olarak yerini almaktadır. İlgili dü-
zenlemeler uyarınca verilen yetkiye dayanarak yüksek lisans ve dokto-
ra gibi yükseköğretim programlarına başvurularda uygulanacak giriş
koşullarını belirlemek üniversitelerin takdir marjı kapsamında olup
yükseköğretimin bahsi geçen mevzuatla belirlenen ilke ve amaçları-
na da uygundur. Diğer taraftan başvuruya konu uygulamada idarenin
bu takdir yetkisini kamu yararına ve kamu hizmetine aykırı kullandı-
ğı hususunda herhangi bir bilgi, bulgu tespit edilememiş ve şikâyet-
çi tarafından da bu yönde bir iddia da ortaya konulmamıştır. Ayrıca
şikâyetçi ile benzer şekilde alan dışı kontenjandan sınava girecek tüm
öğrenciler için aynı şartların öngörüldüğü anlaşılmış bu nedenle söz
konusu üniversite işleminde eşitlik kuralı ve hakkaniyet ölçütlerine de
aykırılık tespit edilmediğinden şikayetin reddi gerekmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 561