Page 694 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 694
havacılık Elektrik Elektronik bölümü mezunlarının tasarım yapma-
dıkları, hususları tespit edilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
16) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun;
- 5 inci maddesinin 3708 sayılı Kanun’la değişik f fıkrasında “Üni-
versiteler ile yüksek teknoloji enstitüleri ve bunlar içindeki fakülte, enstitü
ve yüksekokullar, kalkınma plan ve programlarının ilke ve hedefleri doğrul-
tusunda ve yükseköğretim planlaması çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu-
nun görüşü veya önerisi üzerine kanunla kurulur.”
2880 sayılı Kanun’la değişik 43 üncü maddesinin b fıkrasında “Aynı
meslek ve bilim dallarında, eğitim öğretim yapan üniversitelerde, eğitim
öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içindeki değerlendirme esas-
ları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden sonra kazanılan unvanların
aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayılması hususu Üniversitelerarası
Kurulun önerisi üzerine; öğretmen yetiştiren birimler için belirtilen esas-
ların tespiti Milli Eğitim Bakanlığı ile de işbirliği yapılarak, Yükseköğretim
Kurulunca düzenlenir.”
hükmü amirdir.
17) 3458 sayılı Mühendis ve Mimarlık Hakkında Kanun’un 1
inci maddesinde “Türkiye Cumhuriyeti hudutları dahilinde mühendislik
ve mimarlık unvan ve salahiyeti ile sanat icra etmek isteyenlerin aşağıda
yazılı vesikalardan birini haiz olmaları şarttır:
a) Mühendislik ve mimarlık tahsilini gösteren Türk yüksek mekteplerin-
den verilen diplomalar,
b) Programlarının yüksek mühendis veya mimar mektepleri program-
larına muadil olduğu kabul edilen bir ecnebi yüksek mühendis veya yüksek
mimar mektebinden diploma almış olanlara usulüne tevfikan verilecek ruh-
satnameler,
c) Türk Teknik Okulu mühendis kısmı ile programlarının buna mua-
dil olduğu kabul edilen memleket dahilindeki diğer mühendis veya mimar
mekteplerinden verilen diplomalar,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 689