Page 121 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 121

reddedilmesinde hukuka ve hakkaniyete aykırılık olmadığı sonuç ve
            kanaatine varılmıştır.
               D. İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme

               30)  Şikayet konusu olayda idarenin adil, eşit, tarafsız uygulama
            yaptığı, etkin başvuru yollarının açık olduğu, hakların kötüye kulla-
            nılmadığı, özellikle de T.C. Anayasası 42. maddesinde ile Avrupa İnsan
            Hakları Sözleşmesine Ek Protokolün 2. maddesi ve BM İnsan Hakları
            Evrensel Beyannamesinin 26. maddesinde yer alan eğitim hakkının
            ihlali gibi insan haklarına aykırı bir durumun söz konusu olmadığı an-
            laşılmıştır.
               E. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               31) 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde;  Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde;  kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir.
               Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teş-
            kil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de
            iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası”nda da yer verilmiştir.
               32) İyi Yönetişim İlkeleri yönünden yapılan değerlendirme
            neticesinde;  İstanbul Üniversitesi Rektörlüğünün, otomasyon-
            da yaşanan sorunun çözümü için gerekli çabayı sarf ederek ve
            öğrencilerin beklentilerine uygun olarak mağdur olmamaları
            için sistem sorunu nedeniyle alamadıkları dersler bakımından




           116   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126