Page 189 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 189
ve uzay bilimleri bölümünü hariç tutma gibi bir durumun olmadığı
anlaşılmış olup, eşitlik ilkesi yönünden aykırılık tespit edilmemiştir.
26. Sonuç olarak, gerek haftada bir veya en fazla iki saat olan,
eğitim öğretim yılı başında veliler tarafından verilen dilekçeler sonu-
cunda o yıl okulda açılıp açılmayacağına karar verilen (astronomi ve
uzay bilimleri gibi) seçmeli derslere öğretmen norm kadrosu veril-
memesi, gerekse de mevcut öğretmen ihtiyacı, belirlenen okutulacak
dersler, mevcut mezun sayısı gibi kriterler gözetilerek astronomi ve
uzay bilimleri bölümünün TTK Kararı ile öğretmenliğe atanabi-
lecek yüksek öğrenim programları arasında yer verilmemesi,
dolayısıyla da astronomi ve uzay bilimleri bölümü mezunlarına YÖK
tarafından pedagojik formasyon eğitimi açılıp açılmayacağı hususun-
da idarenin takdir yetkisi olduğu ve bu yetkinin kamu yararı ile
hizmet gerekleri çerçevesinde kullanıldığı değerlendirildiğinden yapı-
lan işlemlerde hukuk ve hakkaniyet yönünden aykırılık bulunmadığı
değerlendirilmektedir.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
27. Anayasamızın 10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun
önünde eşitlik ilkesine, çalışma hakkına ilişkin 49 uncu maddesi ile
kamu hizmetine girme hakkına ilişkin 70 inci maddesine, Ekonomik,
Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesinin “Çalışma hakkı”
başlıklı 6 ncı maddesine, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güven-
ce altına alınmış olan haklara aykırı bir durum tespit edilememiş olup
etkin başvuru yollarının açık olduğu, hakların kötüye kullanılmadığı
ve ayrımcılık yapılmadığı değerlendirildiğinden insan hakları ihlalinin
bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
F. İyi Yönetim ilkeleri Yönünden Değerlendirme
28. 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde yer
alan “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan hakları-
na dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın ön-
lenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsız-
lık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye
uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
184 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU