Page 333 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 333

20. 3458 Sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanu-
            nun 1 inci maddesinde; Türkiye Cumhuriyeti hududları dahilinde
            mühendislik ve mimarlık unvan ve salahiyeti ile sanat icra etmek is-
            teyenlerin Mühendislik veya mimarlık tahsilini gösteren Türk yüksek
            mekteblerinden verilen diplomalara sahip olmaları gerektiği düzen-
            lenmiştir.
               21.  04/11/1981  tarihli  2547  sayılı  Yükseköğretim  Kanu-
            nu’nun 14 üncü maddesine göre, üniversitenin akademik organı
            senatonun; üniversitenin eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve ya-
            yım faaliyetlerinin esasları hakkında karar almak, üniversitenin bü-
            tününü ilgilendiren kanun ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya
            görüş bildirmek, Rektörün onayından sonra Resmi Gazete’de yayınla-
            narak yürürlüğe girecek olan üniversite veya üniversitenin birimleri
            ile ilgili  yönetmelikleri hazırlamak, Üniversitenin yıllık eğitim -
            öğretim programını ve takvimini inceleyerek karara bağlamak görevi
            bulunmaktadır.

               22. Yine aynı Kanun’un 17 nci maddesinde, Fakülte Kurulunun
            görevleri arasında; Fakültenin, eğitim - öğretim, bilimsel araştır-
            ma ve yayım faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan,
            program ve eğitim - öğretim takvimini kararlaştırmak olarak
            sayılmıştır.

               23. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanun’un “Lisans düzeyinde
            öğretim” başlıklı 43 üncü maddesi,  “Yükseköğretim, harca tabi
            olup bu kanunda belirlenen amaç ve ana ilkelere göre aşağıdaki şekilde
            düzenlenir.
               a. Yükseköğretim kurumlarında, kuruluş özelliklerine ve ihtiyaç-
            larına göre yapılan eğitim - öğretim ve buna dayalı olarak verilen dip-
            lomalarla ilgili esaslar her üniversitece hazırlanacak öğretim ve sınav
            yönetmeliğinde belirtilir.

               b. Aynı meslek ve bilim dallarında, eğitim-öğretim yapan üniversi-
            telerde, eğitim-öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içinde-
            ki değerlendirme esasları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden
            sonra kazanılan unvanların aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayıl-
            ması hususu Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine; öğretmen ye-
            tiştiren birimler için belirtilen esasların tespiti Milli Eğitim Bakanlığı





           328   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338