Page 345 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 345

adaylardan alınacak hizmet bedellerini belirlemekte ve bu bedellerle
            ilgili açıklama ve uyarıları hazırladığı sınav kılavuzlarıyla internet say-
            fası üzerinden adaylara duyurarak adaylara sınavdan önce tebliğ et-
            mektedir.

               8.1. Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, 7.1 ve 7.2 nci parag-
            raflarda açıklandığı gibi, adaylardan KPSS 2015/1 yerleştirme işlemi
            için 15 TL bedel talep edilmiş ve bu ücreti verilen sürede yatırmayanla-
            rın tercihlerinin geçersiz olacağı ve yerleştirme işlemine alınmayacağı
            belirtilmiştir. Bu nedenle, 15 TL lik yerleştirme işlem ücretinin kaldı-
            rılması talebinin ilgili idarece reddedilmesinde hukuka aykırılık bu-
            lunmamaktadır. İdarece alınan bedel genel bir düzenleme olup
            eşitliğe, kamu yararı ve hizmet kurallarına uygundur.

               8.2. Her ne kadar Kamu Denetçisi harcamaların gerekçelendiril-
            mediğinden bahisle yönetim ve maliyet unsurunun aynı sınava giren-
            lerden eşit ücret alınacak şekilde hakkaniyete uygun olmasını ifade
            ederek tavsiye kararı verilmesini önermişse de; İdarenin yaptığı dü-
            zenlemenin genel düzenleme olduğu, kamu yararı ve hizmetine aykırı
            herhangi bir bilgi, bulguya rastlanılmadığı, Kurumun gelir gider tablo-
            sundan görüleceği üzere zarar ettiği, bu harcamayı kalemlendirmesine
            gerek olmadığı gibi mümkün de bulunmadığı, yukarıda ifade edildiği
            üzere, her hâlükârda ikinci ve üçüncü başvurulardan İdarenin istih-
            dam, mesai ve harcamada bulunabileceği gözetildiğinde tavsiye öneri-
            sine gerek görülmemiştir.
               8.3. Ayrıca, ÖSYM’nin sınav hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin
            katlanmış olduğu maliyet unsurunu sınav ücreti talep ederek karşı-
            lamak zorunda olduğu bir gerçektir. Kaldı ki, söz konusu uygulamaya
            rağmen, ÖSYM tarafından yayınlanan 2014 yılı “Faaliyet Raporu”nda
            da ÖSYM Başkanlığının gelir ve giderlerinin gösterildiği aşağıdaki tab-
            lodan, 2010 yılından bu yana zarar ettiği anlaşılmaktadır.
                   2010        2011        2012         2013        1014
             GELİR 286.623.559,45 191.008.224,97 327.325.456,81 363.348.215,02 461.209.155,83
             GİDER 363.782.331,59 250.625.181,11 375.002.189,70 261.164.682,46 475.055.991,46
               8.4. Adaylardan toplanan ücretlerin ÖSYM’nin en büyük parasal
            kaynağını oluşturduğu, soru yazılımında artan maliyetlerin, soru ha-
            vuzu oluşturulmasının, görevli ücretlerindeki artışın, sınav evrakının




           340   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350