Page 400 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 400
Konaklama ve Seyahat Hizmetleri öğretmenlerinin Yiyecek İçecek
Hizmetleri alanının servis dalının tüm meslek derslerini okutabildi-
ğini, dolayısıyla alana en yakın branştan bir öğretmen olarak değil
de bizzat alan öğretmeni olarak kabul edilmesi gerektiğini iddia et-
mektedir. 7, 7.1 ve 8 numaralı paragraflarda açıklandığı üzere alan
şefliği görevi için Talim ve Terbiye Kurul kararlarında yer alan
öğretmenlerin atamaya esas alanlarının dikkate alınması ge-
rektiği, şikayet başvurucusunun atamaya esas alanının Yiyecek
İçecek Hizmetleri alanı olmadığı, ayrıca atamaya esas alanı olan
Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının karşısında Yiyecek İçecek
Hizmetleri alanından okutulabileceği belirtilen derslerin ilgili alanın
tüm derslerini kapsamadığı anlaşılmaktadır.
13) Diğer yandan şikâyet başvurucusunun alan şefliği görevinin
geçici görevlendirme olmadığı, atama usulü ile söz konusu görevi sür-
dürdüğü yönündeki iddiasının; gerek yürürlükteki gerekse mülga olan
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Mesleki ve Teknik Eğitim Okul ve Ku-
rumları Alan / Bölüm Atölye ve Laboratuvar Şefliklerine İlişkin Yöner-
gelerde, alan şefliği görevi için görevlendirme yapılacağı yönün-
deki hükümler karşısında geçerli olmadığı açıktır.
14) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
hükümleri, idarenin cevabi yazıları, ve tüm dosya birlikte de-
ğerlendirildiğinde; şikâyet başvurucusunun görev yaptığı Sinop ...
Lisesine, Yiyecek İçecek Hizmetleri öğretmeni olarak iki kişinin ata-
masının yapıldığı ve ataması yapılan öğretmenlerden birinin Yiyecek
İçecek Hizmetleri alanı şefi olarak görevlendirilmesi sonucu başvuru-
cunun görevlendirilmesinin kaldırıldığı ayrıca atamaya esas alanı olan
Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının karşısında Yiyecek İçecek
Hizmetleri alanından okutulabileceği belirtilen derslerin ilgili alanın
tüm derslerini kapsamadığı anlaşıldığından idarenin söz konusu iş-
leminde herhangi bir hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve
kanaatine varılmıştır.
D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
15) T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu
maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa
İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru
hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 395