Page 463 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 463
eşdeğerliklere ilişkin alınan Yönetim Kurulu kararlarının Başkanlığın
resmi web sitesinden duyurulacağı,
7.4. Bir sınava eşdeğerlik verilebilmesi ve eşdeğerliğin devamı doğ-
rultusunda yapılacak değerlendirmelerde sınavın nitelikleri bakımın-
dan;
a) Dilin bilgi, beceri, yetkinlik ve seviyelerini, söz dağarcığı ve oku-
ma yeteneğini en az YDS seviyesinde ölçebiliyor olması,
b) Kök, som ve şıklarının yükseköğrenim mezunlarının, araştırma-
cıların ve öğretim üyelerinin başvuru yapacağı muhtemel sınav alanla-
rına şamil olması,
c) Ölçtüğü bilgi ve seviyenin muhatabı kitleye uygun, ‘ileri seviyede’
kelime kapasitesine sahip kapsamlı dil bilgisi ölçebilen akademik oku-
ma sınav niteliğinde olması,
ç) Dinleme, yazma ve konuşma becerilerini de sınıyor olması halin-
de bu fıkranın (a) ve (b) bentlerindeki şartları da karşılaması,
d) Ölçtüğü dinleme, yazma, konuşma, okuma, kelime ve dil bilgisi
seviyelerinin her biri için, sınava katılmış 5 adaya ait yazılı, görsel ve/
veya işitsel Jörmatta sınavın yapıldığı şekil ve dilde metin, soru kitap-
çığı, cevap kağıdı, cevap anahtarı, talimat, değerlendirme ve puanlan-
dırma örneklerini ibraz etmesi,
e) Sınavın, benzer sınavlarla karşılaştırılarak bilimsel öz değerlen-
dirmeye tabi tutulmuş olması, ve
f) Sınavın hangi kriterler gereğince YDS’ye eşdeğerlik değerlen-
dirmesine alınması gerektiğine ilişkin tahlil ve bilimsel kıyaslamalar,
ölçülen bilgi, beceri ve aday kitlesi benzerliklerini tanım, tasvir ve ör-
neklerle raporlandırmış olması. “ düzenlemesi,
şartlarının aranacağı,
7.5. ... ve ... tarafından yapılan şikayet başvurularında; IELTS sına-
vından alınan 4,5 puanın YDS/KPDS/ÜDS sınavlarına eşdeğerliğinin
55 puan iken, 24/04/2013 tarihinde alman karar ile 65 YDS/KPDS/
ÜDS puanına eşdeğer kabul edildiği, 17/03/2015 tarihinde ise IELTS
sınavından alman 5,5 puanın 65 YDS/KPDS/ÜDS puanına eşdeğer
kabul edildiği iddia edilmekte ve 24/04/2013- 17/03/2015 tarihleri
458 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU