Page 464 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 464
arasında IELTS sınavında 4,5 puan alanların haksız yere doçent ola-
bilme kriteri olan 65 puan şartını sağladığı, bu nedenle belirtilen ta-
rihler arasında YDS/KPDS/ÜDS sınavlarından 55-65 aralığında puan
alan doçent adaylarının puanlarının 66 puandan başlayarak tedricen
arttırılması talep edildiği, ancak şikayet başvurularında yer alan IELTS
sınavının eşdeğerliğinin değiştirilmesine yönelik iddiaların gerçeği
yansıtmadığı,
7.6. 6 Ocak 2012, 6 Aralık 2012, 2 Ocak 2013 ve 24 Nisan 2013
tarihli Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerliklerine göre IELTS sınavından al-
man 4,5 puanın, YDS/KPDS/ÜDS eşdeğerlik puanının 66 olduğu, 23
Temmuz 2013 tarihinde duyurulan 17 Temmuz 2013 tarihli Yabancı
Dil Sınavları Eşdeğerliğinde ise, uzman raporuna dayalı olarak ÖSYM
Yönetim Kurulu’nun 17/07/2013 tarih ve 2013/16 sayılı kararıyla
IELTS sınavından alman 4,5 puanın YDS/KPDS/ÜDS eşdeğerliğinin
55 olarak kabul edildiği, 14 Şubat 2014 tarihli Yabancı Dil Sınavları
Eşdeğerliğinde ise IELTS sınavının YDS/KPDS/ÜDS eşdeğerliğinin
kaldırıldığı,
7.7. Ülke genelinde uygulanan eşdeğerliğe konu tüm yabancı dil sı-
navlarının alanında uzman akademisyenlerce değerlendirilerek analiz
edildiği ve akabinde eşdeğerlik tablolarının güncel olarak belirlendiği,
23 Temmuz 2013 tarihinde ÖSYM internet sitesinde duyurulan 17
Temmuz 2013 tarihli eşdeğerlik tablosunun da 6114 sayılı Kanunun
7.maddesinin altıncı fıkrasının amir hükmü gereğince Ölçme Seçme
ve Yerleştirme Merkezi personeli olmayan uzman akademisyenler-
ce hazırlanan bilimsel raporlara dayandığı, bu raporların eşdeğerliğe
konu diğer kurumların yaptığı sınavların zorluk dereceleri ile sınavlar-
da verilen maksimum puanlar dikkate alınarak bilimsel verilere daya-
narak hazırlandığı,
7.8. ÖSYM personeli olmayan, alanında uzman akademisyenlerce
hazırlanan 12 Haziran 2013 tarihli Eşdeğerlik Komisyon Raporuyla
belirlenen eşdeğerlik tablosunun, IELTS sınavının zorluk derecesinin
diğer eşdeğer yabancı dil sınavlarının (YDS, KPDS, ÜDS) zorluk dere-
cesi ile mukayese edilmesi neticesinde güncel, doğru ve bilimsel ölçüt-
ler baz alınarak alanında yetkin akademisyenlerce hazırlandığı, aynı
amaca hizmet eden sınavların eşdeğerliğinin güncel ve doğru olarak
belirlenmesi ve bu kapsamda düzenleme yapılması, aynı amaca hizmet
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 459