Page 615 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 615
B. ÖN İNCELEME SÜRECİ
2) Şikâyet başvurusu hakkında yapılan ön inceleme neticesinde;
şikâyet konusunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin
menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği,
şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da bir
eksiklik olmadığı, bu nedenle şikâyetin incelenmesine ve araştırılma-
sına engel bir durumun bulunmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyet Başvurucusunun Konu Hakkındaki Açıklamaları
ve İddiaları
3) Şikâyet başvurucusu ... Kurumumuza yapmış olduğu
19/01/2016 tarihli başvurusunda özetle ;
3.1) 2013-2014 yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Emirdağ Mes-
lek Yüksekokulu 2 yıllık Bilgisayar Programcılığı bölümünde öğrenim
görürken Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumundan 1 yıl süreyle
burs aldığını,
3.2) Bu bölümden mezun olmasından 1 yıl sonra biri 2 yıllık önli-
sans programı, diğeri lisans tamamlama olmak üzere iki farklı Yüksek
Öğrenim programında hâlihazırda öğrenimine devam ettiğini,
3.3) Bu bölümlerden herhangi birisindeki öğrenim süresi boyunca
burs veya öğrenim kredisi almak için Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt-
lar Kurumuna yeniden başvurduğunu ancak kurumca talebine olumlu
veya olumsuz herhangi bir cevap verilmediğini belirterek başvurusu-
nun idarece değerlendirilmesini ve hâlihazırda öğrenimine devam
ettiği bölümlerden herhangi birisindeki öğrenim süresi boyun-
ca burs veya öğrenim kredisinin bağlanmasını talep etmekte-
dir.
B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
4) Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun, 01/04/2016
tarih ve 20138/29396 sayılı cevabi yazısı ile 16/05/2016 tarih
ve 24673/37502 sayılı cevabi yazılarında özetle;
4.1) Şikâyet başvurucusunun, ilk kez Afyon Kocatepe Üniversite-
si Emirdağ Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı bölümünde
610 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU