Page 620 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 620

Kredisi Yönetmeliğinin “Kredi verilmeyecek haller” başlıklı 11
            inci maddesinin (c) bendinde;  “Bir yükseköğretim kurumundan
            mezun olan öğrencilere, (Yüksek lisans öğrencileri hariç)” kredi veril-
            mez.” hükmü,

               17) 24/08/2004 tarihli ve 25563 sayılı Resmi Gazetede ya-
            yımlanan Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Burs-Kre-
            di Yönetmeliğinin “Dikey Geçiş Halinde Bursun Verilmesi” baş-
            lıklı 22 nci maddesinde; “Kurumdan burs alan ön lisans mezunu
            öğrencilerden öğrenimine ara vermemek kaydıyla üçüncü sınıfa başla-
            yanların burslarının ödenmesine devam edilir. Ancak, intibak progra-
            mı süresince burs verilmez ve öğrenime ara vermiş sayılmazlar.” hük-
            mü,
               düzenlenmiştir.
               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               18) Anayasa Mahkemesinin 25/01/2007 tarih ve E. 2004/79,
            K. 2007/6 sayılı kararında; “Yürütmenin tüzük ve yönetmelik çı-
            kartmak gibi klasik düzenleme yetkisi, idarenin yasallığı ilkesi içeri-
            sinde sınırlı ve tamamlayıcı bir yetkidir. Yasa koyucu, belli konularda
            gerekli kuralları koyacak, çerçeveyi çizecek yasaların uygulanmasını
            sağlamak için idareye belli düzenleme alanı bırakabilecektir.” denil-
            miştir.
               19) Anayasa Mahkemesinin 17/04/2008 tarih ve E:2005/5
            ve K: 2008/93 sayılı kararında; “Bilindiği üzere, Anayasanın 2 inci
            maddesinde Devletin temel nitelikleri arasında hukuk devleti ilkesi-
            ne yer verilmiş olup, hukuk devletinin temel ilkelerinden biri “belir-
            lilik”tir. Bu ilkeye göre, hukuki düzenlemelerin hem kişiler hem
            de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer
            vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nes-
            nel  olması,  ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı
            koruyucu önlem içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal gü-
            venlikle bağlantılı olup  birey, yasadan, belirli bir kesinlik için-
            de,  hangi  somut  eylem  ve  olguya  hangi  hukuksal  yaptırımın
            veya sonucun bağlandığını, bunların idareye hangi müdahale
            yetkisini doğurduğunu bilmelidir. Ancak bu durumda kendisine
            düşen yükümlülükleri öngörebilir ve davranışlarını ayarlar. Hukuk
            güvenliği, normların öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  615
   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625