Page 49 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 49
sebebiyle İlgili İdarenin tutumunun iyi yönetim ilkelerinden “Kararla-
rın Gerekçelere Dayanması” ilkesine aykırı olduğu düşünülmektedir.
Kişilerin hak ve menfaatlerini olumsuz şekilde etkileyebilecek olan
her karar, ilgili olaylar ile hukuki dayanağı işaret edilerek ve gerekçesi
belirtilerek yazılmalıdır. Ayrıca, bireysel gerekçe içermeyen, yetersiz
ya da belirsiz kararlar almaktan kaçınılmasının yerinde olduğu değer-
lendirilmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
29. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır
B. Yargı Yolu
30. 2709 Sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve süre-
lerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fıkrası uyarın-
ca, ilgili idarenin işlemine karşı İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Açıklanan gerekçelerle; şikâyetin KABULÜNE,
1 - Şikayet konusu yapılandırma işlemi ile ilgili olarak şikâyet baş-
vurucusuna fazladan yaptırılan ödemenin hesaplanarak kendisine
ödenmesi hususunda uzlaşmaya varılması, olmadığında,
2 - Şikâyetçinin öğrenim ve katkı kredisi borçlarının, 6111 sayılı
Yasa kapsamında, ilk tahakkuk oranları üzerinden tekrar yapılandırıl-
ması ve şikayetçiye idarenin açıkça hukuka aykırı işleminden dolayı
6111 sayılı Yasanın eksik olarak uygulanması sebebiyle fazladan öde-
me yaptırılan kısmın yasal faiziyle birlikte iade edilmesi hususlarında
Gelir İdaresi Başkanlığı’na TAVSİYEDE BULUNULMASINA,
44 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU