Page 526 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 526

tüketiciye yansıtılmasının gerekli olduğu, tesis edilen eylem ve işlem-
            lerin sayısal nitelikleri ve mali boyutları göz önünde bulundurularak
            dinamik elektrik piyasasının sekteye uğramaması ve yargının gereksiz
            iş yüküne boğulmaması amacıyla  böyle bir düzenleme yapılmasının
            gerektiği şeklinde ifadelerin yer aldığı tespit olunmuştur.
               16. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, şikayet başvurucu-
            sunun iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, son yasal
            değişiklikler ve tüm dosya kapsamı hep birlikte değerlendi-
            rildiğinde; şikayet başvurucusuna gönderilen elektrik faturalarında
            01/01/2016 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yapılan % 6,8
            oranındaki zammın nedenlerinin ve dağıtım bedelinin yasal daya-
            naklarının açıklandığı, anlaşılması güç olan fatura bedelleri ile ilgili
            olarak sadeleştirme yoluna gidildiği ve elektrik hizmetinin dağıtımla
            ilgili olan bedellerinin (sayaç okuma, iletim bedeli, teknik ve teknik
            olmayan kayıp maliyeti, dağıtım bedeli) dağıtım bedeli adı altında tek
            kalemde toplandığı, şikayet başvurucusunun da özellikle konu ettiği
            elektrik faturalarındaki Dağıtım Sistem Tarifesi olarak belirtilen dağı-
            tım bedelinin; elektrik enerjisinin 36 kV ve altındaki hatlar üzerinden
            naklini gerçekleştirmek için gerekli olan tesis ve şebekenin tesisi ile
            bu tesislerin işletilmesi ve bakımını kapsadığı; şikayet başvurucusu-
            nun elektrik faturalarında yapılan incelemede ayrıca 2015 yılına ait
            tüketim bedelinin 119,722 kWh iken, 2016 yılına ait tüketim bede-
            linin 242,681 kWh olduğunun anlaşıldığı, tüketimin iki kattan fazla
            arttığı ve haliyle dağıtım bedelinin toplam fatura bedelinin % 27’sine
            tekabül ettiği de açıklanarak talep gereği faturalarda yer alan dağıtım
            bedelinin ayrıntılarının yazılı olarak başvurucuya bildirildiği, akabin-
            de 04/06/2016 tarihinde kabul edilen ve 17/06/2016 tarih, 29745 sa-
            yılı Resmi Gazetede yayımlanan 6719 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu
            İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile yukarıda
            bahsi geçen maliyet kalemlerinin tüketicilerden alınmasının mevzuata
            uygun hale geldiği görülmektedir. Somut olayımız açısından bakılacak
            olursa, kamusal kaynakların verimli, adil, tasaruflu kullanılması ya-
            nında devletin kamuya getireceği hizmetlerin kaynağa ihtiyacı oldu-
            ğu da kuşkusuzdur. Unutulmamalıdır ki birey ve birey topluluklarının
            devletten faydalandığı hizmetler yönünden sorumlulukları mevcuttur.
            Bu doğrultuda idarenin kamu yararı ve hizmetin gereklerine aykırı ol-
            mamak kaydıyla genel düzenleyici işlemler yapmakta yetkili olduğu ise




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  519
   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530