Page 462 - kamu-personel-rejimi-1
P. 462

25. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de ya-
            yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
            kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri” baş-
            lıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken insan
            haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın
            önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşitlik, tarafsız-
            lık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye
            uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerek-
            çeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın gecik-
            tirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim il-
            kelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulun-
            madığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde
            yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şar-
            tının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup,
            benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa
            Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.

               26. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
            belgelerin idare tarafından süresi içerisinde cevap verilmekle birlikte,
            konuyla ilgili hiçbir açıklamada bulunulmadan sadece belgelerin yazı
            ekinde gönderilmiş olması nedeniyle “kararların  gerekçeli  olma-
            sı”,  “nezaket”  ve  “hesap  verilebilirlik” , genel onarım nedeniyle
            lojmandan  tahliye  ettirilen  şikayet  başvurucusunun  onarım  sonrası
            tekrar lojmana alınmamasının ve 5.6 ncı paragrafta belirtildiği gibi
            Kurumumuzun  arabuluculuk  girişimleriyle  şikayet  başvurucusunun
            Gümüşhane Valiliği Vali Yardımcısı ... ile görüşmesinin sağlanması
            neticesinde Vali Yardımcısı ... tarafından “şikayet başvurucusunun
            talebinin lojman onarımı bittikten sonra yerine getirileceği ve bu ko-
            nunun kendileri tarafından takibinin yapılacağı”nın tarafımıza belir-
            tilmesi ile şikayet başvurucusunun Kurumumuza göndermiş olduğu
            20/05/2015 tarihli dilekçesinde, idare ile yapılan görüşme sonucunda,
            mağduriyetinin giderileceğinin söylendiğini belirtmesine rağmen söz
            konusu mağduriyetin giderilmemesi neticesinde “haklı beklentiye
            uygunluk”, “dürüstlük” ve “kazanılmış hakların korunması”,
            “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkelerine uyul-
            madığı anlaşılmış olup, idarenin bundan böyle bu ilkelere de uyması
            beklenmektedir.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  457
   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467