Page 462 - kamu-personel-rejimi-1
P. 462
25. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de ya-
yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri” baş-
lıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken insan
haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın
önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşitlik, tarafsız-
lık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye
uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerek-
çeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın gecik-
tirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim il-
kelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulun-
madığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde
yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şar-
tının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup,
benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa
Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.
26. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
belgelerin idare tarafından süresi içerisinde cevap verilmekle birlikte,
konuyla ilgili hiçbir açıklamada bulunulmadan sadece belgelerin yazı
ekinde gönderilmiş olması nedeniyle “kararların gerekçeli olma-
sı”, “nezaket” ve “hesap verilebilirlik” , genel onarım nedeniyle
lojmandan tahliye ettirilen şikayet başvurucusunun onarım sonrası
tekrar lojmana alınmamasının ve 5.6 ncı paragrafta belirtildiği gibi
Kurumumuzun arabuluculuk girişimleriyle şikayet başvurucusunun
Gümüşhane Valiliği Vali Yardımcısı ... ile görüşmesinin sağlanması
neticesinde Vali Yardımcısı ... tarafından “şikayet başvurucusunun
talebinin lojman onarımı bittikten sonra yerine getirileceği ve bu ko-
nunun kendileri tarafından takibinin yapılacağı”nın tarafımıza belir-
tilmesi ile şikayet başvurucusunun Kurumumuza göndermiş olduğu
20/05/2015 tarihli dilekçesinde, idare ile yapılan görüşme sonucunda,
mağduriyetinin giderileceğinin söylendiğini belirtmesine rağmen söz
konusu mağduriyetin giderilmemesi neticesinde “haklı beklentiye
uygunluk”, “dürüstlük” ve “kazanılmış hakların korunması”,
“karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkelerine uyul-
madığı anlaşılmış olup, idarenin bundan böyle bu ilkelere de uyması
beklenmektedir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 457