Page 65 - kamu-personel-rejimi-1
P. 65
75 ARDAHAN İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 47,06
76 IĞDIR İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 45,92
77 YALOVA İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 44,32
78 KARABÜK İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 43,01
79 KİLİS İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 44,37
80 OSMANİYE İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 54,75
81 DÜZCE İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 46,79
İLLER GENEL ORTALAMA 47,61
Not: Çalışma saatlerine ek görevler dâhil edilmemiştir.
Bu tablodan, emniyet hizmeti sınıfı personelinin (polislerin) me-
sai kapsamında değerlendirilmeyen ek görevler hariç haftalık çalışma
saati ortalamalarının illere göre farklılıklar gösterdiği; en düşük ça-
lışma saati ortalamasının 41,79 saat ile Ağrı İli’nde olduğu, en
yüksek çalışma saati ortalamasının ise 59,15 saat ile Hakkari
İli’ne ait olduğu, bir diğer ifadeyle, illere göre haftalık çalışma or-
talamalarının 41,79 ile 59,15 saat arasında değiştiği anlaşılmaktadır.
Bununla birlikte, polis memurlarının verilen ek görevler hariç 23
ilimizde haftalık ortalama 50 saatin üzerinde, 40 ilimizde ise
haftalık ortalama 45 ile 50 saat arasında, tüm illerde ise hafta-
lık ortalama 47,61 saat çalıştığı anlaşılmaktadır.
27) Ayrıca çalışma saatleriyle ilgili olarak Avrupa Birliği tarafın-
dan 23/11/1993 tarihinde 93/104 Sayılı Konsey Direktifinin
kabul edildiği, Direktifte çalışanlar için fazla mesai dahil haf-
tada ortalama maksimum 48 saat çalışma süresinin; gece çalı-
şanlar için 24 saatlik bir zaman diliminde ortalama maksimum
8 saat çalışma süresinin; haftada minimum kesintisiz 24 saat
dinlenme süresinin belirlendiği görülmüştür. 93/104 sayılı Direk-
tifi değiştiren 2000/34 sayılı Direktif 1 Ağustos 2000 tarihinde yürür-
lüğe girmiştir. 93/104 sayılı Direktifi yürürlükten kaldıran 2003/88
sayılı Direktif ise, 2 Ağustos 2004 tarihinde yürürlüğe girmiş olmakla,
93/104 sayılı Direktifin çalışma ve dinlenme sürelerini belirleyen te-
mel kuralları, 2003/88 sayılı Direktife aynen aktarılmıştır.
28) Aşağıda AB ülkelerindeki bazı uygulamalara yer verilmiştir.
60 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU